Obrat českých internetových obchodů se ve druhém čtvrtletí letošního roku zvýšil o dvanáct procent na 50,5 miliardy korun. Nejvíce rostoucí kategorií ve srovnání v prvním čtvrtletím byly produkty související s cestováním jako kufry nebo karavany.
Prodej tohoto zboží vzrostl o 50 procent. Od dubna do června vzniklo 3144 e-shopů, meziročně o čtvrtinu více. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu internetových obchodů.
Na internetu od dubna do června lidé více než v prvních třech měsících roku kupovali kromě výrobků zaměřených na cestování stavební materiály, jejichž prodej stoupl o 29 procent. Kategorie auto-moto vzrostla o 26 procent, sport a turistika o 22 procent a erotické zboží zaznamenalo nárůst o 13 procent.
„V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat tuzemských e-shopů v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.
Český internetový prodej se ve druhém čtvrtletí rozrostl o 3144 e-shopů, podle firmy Shoptet jich momentálně funguje 41 639, z toho 27 527 na Shoptetu. Nejvíce internetových obchodů je s oblečením a doplňky, následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady, dále potraviny, dětské zboží a elektroniku.
Češi loni v internetových obchodech podle Asociace pro elektronickou komerci a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Podle výkonného ředitele asociace Jana Vetyšky letos obraty online obchodů překonají hranici 200 miliard korun.