Jít po povrchu neznamená povrchnost. Rozhodně ne v případě firmy Sanezoo. Ta se zabývá automatizací kontroly kvality povrchů a naváděním robotů pomocí strojového vidění a umělé inteligence a proniká s tím na zahraniční trhy včetně Spojených států.

J ednadvacet, oko bere! Ne ledajaké oko, ne ledajaký bank. Sanezoo dává oči robotům a ty postřehnou, co lidský zrak nemá šanci, což zaujalo investiční fond Venture Club natolik, že brněnské společnosti nadělil k loňským Vánocům štědrý dárek.

V rámci svého jednadvacátého projektu – a s komentářem CEO Venture Clubu Petra Šedivého, že Sanezoo, cílící na globální trh, je ideální příležitostí pro investory – navýšil investici do firmy na 44,44 milionu korun.

„Máme za sebou i drobnější investory, takže jsme za šest let trvání firmy vybrali řádově 140 milionů,“ prozrazuje Luboš Brzobohatý, zakladatel a generální ředitel Sanezoo. „Je oprávněný předpoklad, že se peníze investorům několikanásobně vrátí. Nejsme firma, která si na svém začátku nedokáže najít platící zákazníky, protože u nich nejdřív musí vzbudit zájem.“

Bylo by skoro až podivné, kdyby produkt Sanezoo zájem nevzbudil. Dokáže totiž to, co bylo dosud nerozlousknutelným problémem: kvalitativně zhodnotit výrobky, jejichž povrch dosud dělal potíže i robotům, poněvadž byl lakovaný, lesklý či frézovaný a kvůli tomu se na něm vytvářely matoucí odlesky.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.