Deset let po skandálu dieselgate představil německý koncern strategii na dobytí evropského trhu elektroaut. Částečně se vrací ke kořenům svého názvu a chce uspět s lidovým elektromobilem.

Na mezinárodním autosalonu v Mnichově se pro německou automobilku Volkswagen udála velká věc. Představila na něm nový elektrický model ID.Polo. Má být „lidovým“ elektromobilem s cenovkou do 25 tisíc eur (zhruba 600 tisíc korun).

Koncern představil svůj nový směr téměř přesně deset let od vypuknutí známé kauzy dieselgate. Pro automobilku znamenala rozsáhlé škody s přímými finančními, ale i reputačními dopady.

V té době skončila pohádka o „čistém dieselu“, kterou Volkswagen prodával celé roky zákazníkům. Podle agentury Bloomberg dokonce skandál ohrozil samotné přežití dlouholetého výrobce automobilů.

„Upozornění na porušení předpisů, nelegální software na řízení motorů a další aspekty takzvané dieselové aféry jsou už součástí historie koncernu Volkswagen. Tyto skutečnosti se nedají změnit,“ napsala automobilka ve svém stanovisku pro Forbes.

Miliardové škody

Vraťme se zpět do druhé poloviny září 2015. Ve světových médiích začínají vycházet první podezření o tom, jak německá automobilka měla falšovat své údaje při emisních testech.

Forbes Digital Premium