Petr Vesecký byl dlouhá léta dvorním mechanikem freestyle motokrosaře Libora Podmola. Svět motorek ale vyměnil za bagry a buldozery a teď se svojí firmou Stavosil hodlá vyzvat největší stavitele dopravních staveb v Česku.
V prostorné garáži velkého rodinného domu na Benešovsku stojí motorka, kterou na ulici jen tak nepotkáte. Je to dvoutaktní husqvarna, s níž český jezdec Libor Podmol absolvoval mistrovství světa ve freestyle motokrosu v letech 2018 a 2019.
Vedle ní je veterán Jawa Pérák 250 z roku 1949 a také tovární endurový speciál KTM 350. „S tím rád jezdím o víkendu na pole a do lesa, abych si pročistil hlavu,“ říká muž, jemuž tahle garáž patří a kterého byste k motorkám na první pohled určitě zařadili. Potetované ruce, zarostlá tvář a celkově jakási aura motorkáře.
Ačkoli jeho stavební firma Stavosil buduje silnice, mosty a další dopravní stavby a v budoucnu chce konkurovat velikánům jako Metrostav nebo Strabag, je Petr Vesecký skutečně tělem i duší motorkář. Předtím než se vrhl do světa bagrů, buldozerů a silničních obchvatů, byl jeho život pevně spjatý se stroji na dvou kolech.
Co se v textu dočtete:
- Jak se zkušenosti ze světa motokrosu propisují do byznysu.
- Proč Petr Vesecký vezl z Miami přes moře do Česka krajnicový finišer.
- Jak Stavosil využívá signál z družic a 3D modely staveb.