Americký fast fashion řetězec Forever 21 vyhlásil podruhé za šest let bankrot. Trápí ho klesající návštěvnost nákupních center a růst konkurence na internetu. Oznámený krok pravděpodobně znamená likvidaci společnosti, uvedla agentura Reuters. Firma dříve měla dvě kamenné prodejny i v České republice.
Podnik nebyl schopen najít kupce pro svých zhruba 350 obchodů ve Spojených státech. Jeho ochranná známka a duševní vlastnictví, které stále drží subjekt s názvem Authentic Brands Group, ale mohou žít dál v jiné podobě.
Společnost vyhlásila bankrot už v roce 2019, kdy ji tehdy v konkurzu odkoupila společnost Sparc, což je společný podnik vlastníka značky Authentic Brands Group a provozovatelů nákupních center Simon Property a Brookfield Asset Management.
Módní značka, kterou si od začátku jejího působení oblíbili především teenageři a mladí spotřebitelé, se v posledních letech dostala do střetu s několika faktory, které naznačují rychle se měnící prostředí. Důvodem bankrotu je neschopnost se adaptovat s ohledem na neustále se vyvíjející technologie a přesídlení trhu zejména na online nakupování, které lidé preferují především kvůli jednoduchosti nákupu.
S nástupem moderních technologií měli problém i fashion giganty jako H&M či španělská Zara, ale na rozdíl od Forever 21 se nakonec adaptovaly. Firmu značně zasáhl vývoj lidského chování a příliš rychlé expanze do všech koutů světa. „Ze sedmi států jsme se přesunuli do 47 během méně než šesti let a tím se vše zkomplikovalo,“ komentovala první bankrot vedoucí viceprezidentka pro The New York Times Linda Changová.
Firma uvedla, že v prodejnách zahájí likvidační výprodeje. Webové stránky firmy ukazují, že se dostaly až na osmdesát procent.
Společnost Forever 21 byla založena v kalifornském Los Angeles v roce 1984. První obchod v České republice otevřela v roce 2016, už o tři roky později po prvním bankrotu se ale rozhodla odejít z celé Evropy. Dnes po téměř čtyřiceti letech existence s největší pravděpodobností na trhu definitivně končí.