Jan Matějů měl v dětství sen úspěšného cyklistického závodníka, profesionální dráha se mu ale nevydařila dle představ, a tak po škole přesedl ze sedla do kancelářské židle.
Nejdříve šel do telekomunikací, potom se stal šéfem služby Dáme jídlo a nyní buduje vlastní platformu Outfindo, skrze kterou se oklikou vrátil k cyklistice. „Nejde o e-shop,“ upozorňuje přitom důrazně.
Na platformě sice najdete na 9000 kol různých typů a značek, ale její hlavní přidaná hodnota tkví v tom, že vás Outfindo dokáže jednoduchým kvízem dovést k tomu, jaké kolo je pro vás to nejvhodnější. Řada lidí se totiž v dnešní nabídce příliš neorientuje.
„Jde o takového rádce, kde zákazník kliká na jednotlivé obrázky terénu, ve kterém bude jezdit, obrázky značek kol, které má rád, pak zadá svou výšku, rozpočet a rádce mu obratem nabídne limitované množství kol,“ popisuje Matějů projekt, se kterým má globální ambice.
Na jakých kolech Češi jezdí nejraději? Jak dlouho se dnes čeká na kola v souvislosti s problémy ve výrobě i dodavatelském řetězci? To vše uslyšíte v dalším Forbes Byznys podcastu.