Evropská komise (EK) schválila plán reklamní skupiny Omnicom na převzetí konkurenta Interpublic za 13,25 miliardy dolarů (zhruba 278 miliard korun). V dnešní tiskové zprávě uvedla, že transakce nevyvolává obavy z narušení hospodářské soutěže.
Společnost Omnicom se na koupi rivala Interpublic dohodla koncem loňského roku, spojením podniků by měla vzniknout největší reklamní agentura na světě.
„Navržená transakce celkově vzato pravděpodobně nevyvolá obavy ohledně hospodářské soutěže na žádném ze zkoumaných trhů v Evropském hospodářském prostoru,“ uvedla Evropská komise. Dodala, že transakci schválila bez stanovení jakýchkoli podmínek.
Skupina Omnicom je třetí největší reklamní společností na světě, zatímco konkurentovi Interpublic patří čtvrtá příčka. Obě společnosti sídlí v New Yorku.
Tradiční reklamní společnosti v poslední době čelí rostoucí konkurenci ze strany velkých technologických podniků. Firmy jako Google či Amazon přetahují tradičním reklamním agenturám zákazníky tím, že nabízejí jak reklamní nástroje, tak tržiště pro jejich nákup a prodej.
Tradičním agenturám také uškodil prudký růst ve využívání nástrojů umělé inteligence, které umožňují vytvářet reklamy levněji a rychleji.