Je to spojení, které z byznysového pohledu dává smysl. Skupina PPF nejbohatší Češky Renáty Kellnerové, která vlastní jak TV Nova, tak mobilního operátora O2, sloučením streamovací platformy Voyo a televizní služby O2 TV vytváří jednotnou značku pro svůj veškerý televizní a streamovací obsah.
Nová platforma Oneplay, která spojením obou služeb vznikne 10. března, by měla podle Daniela Grunta, generálního ředitele TV Nova a člena loňského výběru Forbesu TOP CEO, cílit na pozici největší a nejlepší streamovací služby na českém trhu.
„Voyo jsme si vypiplali, udělali jsme z něj silnou a známou značku a za to patří celému týmu obrovský dík. Teď nás čeká něco ještě většího a my se na to těšíme,“ říká Grunt k projektu, se kterým přišel v rámci skupiny PPF její šéf Jiří Šmejc.
Co bylo hlavním impulsem ke spojení obou služeb?
Dlouhodobě vidíme, že se české domácnosti potýkají s tím, že si předplácejí několik služeb, aby získaly to, na co se chtějí dívat. Teď to najdou na jednom místě, už nepotřebují nic dalšího. Stavíme na úspěších nejoblíbenější české streamovací platformy Voyo a největší internetové televize O2 TV.
Co od nové služby čekáte?
Chceme být největší a nejlepší službou v České republice v tomto segmentu. Naším prvním úkolem bude službu 10. března úspěšně spustit, vysvětlit lidem, že dostanou něco lepšího.
A co mohou čekat zákazníci?
Technologicky vyspělou službu plnou skvělého obsahu a se zajímavými funkcemi. Najdou tam všechno, co mají rádi na Voyo, tedy obsah TV Nova v předstihu před televizním vysíláním nebo naše skvělé Voyo Originály, ty budou od startu služby pod označením Oneplay Originály. O nic nepřijdou.
K tomu knihovna s více než dvěma tisícovkami filmů a seriálů v češtině, více než 140 televizních kanálů nebo kvalitní dokumenty.
Pro uživatele Voyo bude velkou novinkou, že si budou moci přehrát pořady z lineárního vysílání sedm dnů zpětně. V rámci sportovních kanálů jsme připravili i řadu atraktivních funkcí, třeba soupisky hráčů, sestřihy zápasů, multidimenzi nebo kamery na helmách rozhodčích.
Jde jen čistě o spojení služeb a obsahu, nebo přibude i něco navíc?
Posílili jsme knihovnu obsahu, přidáváme postupně nové funkce, především v oblasti sportu nebo způsobu, jak budeme lidem servírovat obsah v rámci aplikace. Zlepšili jsme uživatelskou zkušenost i technologické řešení. Celá služba je vybudována na platformě Voyo, kterou jsme zásadně vylepšili.
Čím je spojení zásadní pro TV Nova? Je to třeba posílení sportovního segmentu?
Je to velký a důležitý projekt, na kterém jsme pracovali přibližně dva roky. Naším cílem je stát se pro české domácnosti hlavním vstupním místem, kde na jednom místě dostanou veškerý kvalitní a populární video obsah.
A pokud se ptáte na sport, pak ano, posílení sportovního segmentu je určitě jedna z věcí, na kterou se moc těšíme. Máme šest sportovních stanic pod značkou Nova Sport, ale tohle je úplně jiná dimenze.
Zdroj TV Nova
Nová platforma se spustí letos 10. března.
Voyo si na tuzemském trhu vybudovalo celkem silné jméno. V Česku a na Slovensku si ho platí více než 950 tisíc uživatelů. Není škoda tuhle značku kompletně opustit?
Díky silnému zázemí a vizionářskému přístupu skupiny PPF přinášíme spolu s O2 na český trh něco, co tady ještě nebylo, naprosto unikátní službu. Když jsme se bavili o tom, jak by se měla jmenovat, došli jsme k tomu, že by neměla nést jméno ani jedné ze služeb, na nichž staví.
I tím ukazujeme novou cestu, po které se vydáváme. Voyo jsme si vypiplali, udělali jsme z něj silnou a známou značku a za to patří celému týmu obrovský dík. Teď nás čeká něco ještě většího a my se na to těšíme.
Jaké máte s Oneplay plány do budoucna?
Už jsem zmiňoval, že chceme být největší a nejlepší službou v České republice v tomto segmentu. To platí. Chceme, být hlavním místem, které české domácnosti používají pro televizní zábavu, konzumaci kvalitního obsahu a exkluzivního sportu.
Míříte se službou i na další trhy?
To je teď předčasné téma, nyní se zaměřujeme na zavedení služby Oneplay v České republice. Na ostatních trzích Voyo zůstává. A dál ještě uvidíme.
Řešili jste nějak, že zákazníkům přecházejícím z Voyo se poměrně výrazně zvedne cena?
My jim sice zvedáme cenu, ale dáváme jim obsah navíc. V balíčku Komfort je pětapadesát televizních kanálů a ty hlavní v HD kvalitě.
Navíc pořady dostupné sedm dní zpětně, což zásadně zvyšuje nabídku dostupného obsahu. To ve Voyo nemáte. Navíc jsme cenu Voyo drželi několik let opravdu dole, 159 korun za měsíc je v porovnání s konkurencí málo. Vezměte si například, kolik vás stojí návštěva kina s rodinou.
Zároveň se zdražuje i možnost sledovat obsah na více zařízeních. Respektive ten, kdo naráz sledoval Voyo a na jiném zařízení O2 TV, bude nyní platit více. Neobáváte se odchodu části zákazníků kvůli cenám?
U nabídek Komfort, Extra Zábava a Extra Sport si zákazníci mohou navýšit počet zařízení s možností současného sledování na tři za 99 korun, dnes jsou to u Voyo dvě zařízení. V nabídce Maximum jsou tři souběžná sledování již zahrnuta. Věříme, že si každý zákazník najde tu kombinaci, která mu bude nejvíce vyhovovat.
Dočetl jsem se, že chystáte i balíček s reklamou, který bude cenově výhodnější. Kdy ho hodláte zavádět?
Určitě to není otázka letošního roku a dál uvidíme.