Od začátku roku si akcie irské letecké společnosti polepšily o pět procent. V rámci letecké dopravy tak patří k těm lepším. Ryanair po pandemii vyhlíží zlaté časy a plánuje ovládnout evropské nebe. Do roku 2024 chce společnost najmout až dva tisíce pilotů a ve stejném roce také plánuje odbavovat až 200 milionů pasažérů ročně.
V červnu začala společnost přebírat první z 210 objednaných dopravních letadel Boeing 737 Max. Od těchto letadel se očekávají nižší náklady i ekologičtější provoz. Velké nákupy v řádu stovek letadel podnikají i americké aerolinky v čele s United Airlines, které dle agentury Reuters objednaly dokonce 270 nových letadel od firem Boeing a Airbus.
Tradiční síťové evropské aerolinky jako Air France-KLM, Lufthansa či portugalská TAP zažily s příchodem pandemie těžké časy ve znamení hromadného propouštění. Lufthansa navíc oznámila, že se do příštího roku chystá propustit dalších deset tisíc zaměstnanců poté, co vykázala ztrátu miliardu eur.
Irská Ryanair kvůli pandemii v květnu tohoto roku vykázala podobnou ztrátu – celkem 815 milionů eur. Kvůli koronaviru aerolinka zrušila až osmdesát procent letů. Předchozí rok se přitom nesl ve znamení miliardového zisku. Na rozdíl od konkurence se v Ryanair během pandemie nepropouštělo.
Šéf Ryanair Michael O′Leary vyhlíží slibné časy pro leteckou dopravu. Podle něj by ziskové mohlo být už toto léto, kdy se Britové díky rozvolňujícím se restrikcím chystají po dlouhém lockdownu na dovolené.
Ryanair má pověst nízkonákladových aerolinií. Na portálech, které se zabývají hodnocením kvality různých služeb, často irská aerolinka propadá na poslední příčky v porovnáním s jinými evropskými leteckými společnostmi. Pandemie však leteckou dopravu zasáhla velmi tvrdě. Čas ukáže, zda nízkonákladová aerolinka využila svou šanci na expanzi ve správný moment a zda se jí optimismus v nejistém čase vyplatil.