Rekordní tržby i počet přepravených zásilek. Skupina Packeta, matka české Zásilkovny, zajišťující přepravní služby všeho druhu, rostla i v prvním čtvrtletí letošního roku.

Tržby za první tři měsíce poprvé v historii společnosti překročily miliardu korun a vystoupaly na 1,09 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 163 procent. Zvýšil se také počet přepravených zásilek – na 16,9 milionu. Ve srovnání s loňským rokem je to růst o 158 procent.

„K rekordním výsledkům Packety výrazně přispěly všechny trhy, na kterých skupina působí,“ říká zakladatelka Zásilkovny a jedna z nejvlivnějších Češek v žebříčku Forbesu Simona Kijonková.

„Rostli jsme v Německu, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a samozřejmě i na Slovensku. Na růstu se výrazně podílel také segment zasílání zásilek mezi fyzickými osobami a spuštění Z-Boxů,“ vysvětluje.

K výraznému růstu pomohla Packetě, stejně jako celému sektoru e-commerce, koronavirová pandemie. Lidé kvůli zavřeným obchodům výrazně více nakupovali online a intenzivněji než za běžných okolností využívali dopravce a kurýrní služby. 

Rostoucí výsledky tak Simona Kijonková a její Packeta očekávají i nadále. V letošním roce skupina očekává, že dosáhne obratu ve výši 5,2 miliardy korun a přepraví sedmdesát milionů zásilek v celkové hodnotě 84 miliard korun. Pro porovnání – celkové tržby Packety za rok 2020 dosáhly 2,5 miliardy korun.

S růstem celé skupiny se zvýší také počet výdejních míst. Těch má Packeta v Česku 4650, na konci roku by jich u nás mělo být pět tisíc. Celkově by pak počet výdejních míst měl vzrůst na devět tisíc ze současných 6800. Spolu s tím se navýší i celkový počet dep, a to na 43 s celkovou plochou sto tisíc metrů čtverečních.

Královna české e-commerce scény Simona Kijonková svému byznysu nikdy neklade malé cíle. Kromě stoupajících „čísel“ má stejně jako v předcházejících letech rozjetou řadu ambiciózních plánů na rozvoj své skupiny.

„V současné době připravujeme pro naše zákazníky několik dalších nových projektů v rámci systému doručení, ale i v rámci virtuálních služeb v e-commerce. Pracujeme také na zajímavé zahraniční akvizici. Vše bychom chtěli představit do konce června,“ nastínila třiačtyřicetiletá podnikatelka.

Packeta zároveň pokračuje v expanzi na zahraniční trhy. V letošním roce se soustředí hlavně na Blízký východ, kde aktuálně doručuje do Spojených arabských emirátů a do konce roku v tomto regionu plánuje spustit služby v dalších osmi zemích.