Z ovoce a zeleniny běžně vylisují dostatek energie pro své zákazníky i chod firmy. V prvním koronavirovém roce by to ale Fruitisimu k přežití nestačilo. Zakladatel Jan Hummel musel zmáčknout také sebe a svůj tým. Až na dřeň.

A přestože bylo loňské menu chvílemi značně kyselé a hořké, nakonec se jeho chutě podařilo vyladit.

Jak konkrétně se pandemie promítla do dění v síti ovocných barů, jejichž byznys se s uzavřením kamenných prodejen zadrhl, své tehdejší pocity a jestli vidí sklenici plnou nebo prázdnou popisuje sám zakladatel a šéf Fruitisima Jan Hummel.

Nakopávák

Rok 2020 začal skvěle. Fruitisimo do něj vstupovalo s vědomím, že za poslední tři roky zdvojnásobilo obrat na 300 milionů korun, meziročně zdvojnásobilo ukazatel EBITDA a počet prodejen dosáhl rekordních 75. Nad očekávání dobře dopadl i leden a únor, ačkoli já už v lednu sledoval, co se dělo v Číně. Díky loňské pracovní cestě po Asii jsem tam získal kontakty v oboru, s nimiž jsem situaci konzultoval přes WeChat.

Hořká třináctka

Začátkem března se naplnily předpokládané kritické scénáře. V pátek třináctého zavíráme všechny prodejny. Navzdory tomu, že tři dny předtím domlouváme velkou spolupráci s Dámejídlo a zapojujeme 30 prodejen. Kvůli uzavření prodejen se to nestihne dokončit.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.