Tuzemský e-shop s pánským spodním prádlem Trenýrkárna.cz dostane poprvé od svého založení finanční injekci investora. Tím se stala česká investiční skupina SPM, založená Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem.
Trenýrkárna, která také vyrábí a prodává vlastní produkty pod značkou Styx, použije investici na zahraniční expanzi.
„Rosteme stabilně, daří se nám zvyšovat podíl na trhu zejména v České republice. Expanzi v zahraničí však chceme aktuálně významně nastartovat, a proto jsme se rozhodli pro změnu naší dosavadní strategie, a tou je vstup investora,“ říká Ruslan Skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárna.cz.
Skopal dále uvedl, že základním kamenem bude stejně jako na domácím trhu mix nabídky dražších, průměrně drahých i cenově nejdostupnějších značek, v kombinaci s vlastní značkou Styx.
Slavomír Pavlíček, jeden z partnerů skupiny SPM, řekl, že důležitým faktorem při rozhodování byla skutečnost, že je Trenýrkárna tuzemskou firmou. „Podobná partnerství nám dávají možnost podpořit české podnikatele v expanzi do zahraničí, ale zároveň chceme, aby byli schopni si zachovat přidanou hodnotu doma,“ uvedl.
Pavlíček také naznačil, že by se mohlo jednat o dlouhodobé partnerství: „SPM není partnerem jen na tři až pět let, ale partnerem, který preferuje dlouhodobou spolupráci. Proto jsme připraveni toto partnerství akcelerovat financováním dalších příležitostí a investic – a to buď organických, plynoucích z již zaběhlého byznysu, nebo i akvizičních, které přinesou posun společnosti.“
Trenýrkárna.cz v posledních třech letech postupně zvyšovala svůj obrat. V roce 2019 se jednalo o obrat ve výši šedesáti milionů korun. V roce 2021 dosáhl obrat sta milionů i díky značce Styx, přes tři sta tisíc produktů značky vygenerovalo tržby ve výši pětatřicet milionů korun.
V roce 2022 prodala Trenýrkárna přes sedm set tisíc kusů produktů a obrat činil 135 milionů korun.