Jedno z nejkrásnějších měst Evropy se stává magnetem pro firmy. Proč má v Barceloně svoji zahraniční centrálu Kiwi.com, jak katalánská metropole podporuje startupy a proč se kvůli tomu vyplatí mluvit anglicky i v zasedačce plné Čechů a Slováků?

Na rušné třídě Gran Via de les Corts Catalanes se střídají auta, skútry a cyklisté. Jen kousek odsud je ještě živější náměstí Plaça de Catalunya a z něj jste za pár kroků na ústředním barcelonském mraveništi jménem La Rambla.

Tak blízko to vše je – a přitom pocitově tak daleko. Na terase ve vnitrobloku je úplný klid, vévodí jí stůl na fotbálek a uvnitř sedí stovka zaměstnanců. Když dopracují, metrem jsou za několik minut na městské pláži Barceloneta, případně si tímto směrem dají půlhodinovou příjemnou procházku či svižný běh.

Lehce se chápe, proč zakladatel a šéf Kiwi.com Oliver Dlouhý o Barceloně tvrdí: „Je to ráj pro šikovné lidi.“

Forbes Digital Premium