StarDance po osmnácti letech vyjíždí na turné. Show navštíví šest českých měst a už teď se těší obrovskému zájmu. Výnosy z prodeje StarDance Tour ale nemají řešit problém financování České televize. Podle mluvčí televize je plánovaná novinka pouze způsob, jak rozšířit stávající značku o nové produkty a služby.

Televizní fenomén StarDance, který už osmnáct let baví diváky na obrazovkách, příští rok poprvé vyrazí přímo za svými fanoušky na StarDance Tour do šesti krajských měst. Od 27. září 2025 začne v Karlových Varech, následovat bude Ostrava, Brno, Liberec, Pardubice a Praha.

Českou televizi k rozšíření show inspirovali diváci i pozitivní zkušenosti z jiných zemí, kde StarDance Tour proběhla a kde se těší extrémnímu zájmu. „Mnozí diváci nám píší, že by StarDance rádi viděli naživo. Kapacita sálu při natáčení pořadu je ale značně omezena a diváci prakticky nemají možnost se na natáčení pořadu dostat. StarDance Tour to změní,“ komentuje krok Vendula Krejčová, tisková mluvčí České televize.

Nejlepší taneční čísla z celé show pak diváci uvidí v silvestrovském vysílání České televize. Z každého vystoupení navíc vznikne pořad ve formátu „StarDance Tour minuty“. 

Jen pár hodin po spuštění prodeje na první StarDance Tour se vyprodala představení v Karlových Varech, Pardubicích, Liberci, Brně i Ostravě. O vstupenky na akci, jejichž cena se pohybuje od 990 korun do 2490 korun, se strhl doslova boj. A to i přes to, že ji Česká televize avizovala s více než ročním předstihem.

Zájem byl tak velký, že se Česká televize rozhodla přidat ještě jedno odpolední představení, které bude předcházet původnímu večernímu. Předprodej na poslední zastávku – do pražské O2 areny – začne až v sobotu 16. listopadu a zatím je to jediné město, kde proběhne jen jedno představení. 

Kolik za StarDance na cestách televize celkově utrží, neuvedla. Akce si na sebe ale podle ní z pouhého prodeje vstupenek vydělá. „Ti, kteří se domnívají, že náklady na tuto taneční show hradí ČT z peněz koncesionářů, nemají pravdu. Turné si na sebe vydělá, jeho pořádání je plně hrazeno z prodeje vstupenek. K jeho přípravě jsme se rozhodli na základě diváckého zájmu, úspěšný předprodej dokazuje, že to byl dobrý krok,“ uvedl ředitel ČT Jan Souček.

Prostředky získané z prodeje vstupenek chce prý použít především na pokrytí nákladů souvisejících s pořádáním akce. „Případné výnosy nad rámec nákladů budou reinvestovány do projektu StarDance nebo do další výroby České televize. Projekt má navíc i charitativní přesah, v každém z šesti měst podpoří jednu vybranou charitativní organizaci,“ vysvětluje Krejčová s tím, že to rozhodně není způsob, jakým by Česká televize řešila problém s financováním. 

info Foto Česká televize
Dvanáctá řada StarDance

Právě problémy s penězi řeší Česká televize dlouhodobě. Ve své zprávě o rozpočtu poukazuje na skutečnost, že financování prostřednictvím televizního poplatku, který není navázán na vnější ekonomické podmínky, není dlouhodobě udržitelné bez dopadu na rozsah služby poskytované veřejnoprávními vysílateli.

Jednou z možností je navýšení koncesionářského poplatku, ke kterému mělo dojít od nového roku. Současná vláda ale projednání o zvýšení koncesionářských poplatků nestihne včas.

„Hlavním důvodem, proč jsme se do toho pustili, je přinést zážitek divákům a vyhovět zájmu fanoušků soutěže. Jedná se o marketingovou extenzi pořadu StarDance, v obdobném smyslu jako vydávání knih, uspořádání výstav, prodej merchandisingu a podobně,“ vysvětluje Krejčová.

Show s původním názvem Dancing with the Stars může Česká televize vysílat díky licenci BBC Studios – komerční odnože britské televize BBC, která s ní poprvé přišla před dvaceti lety. V roce 2006 ji pak poprvé odvysílala i Česká televize, která nyní pod stejnou licencí pořádá i StarDance Tour. „Je to jen další forma, jak úspěšný TV formát přiblížit divákům. StarDance Tour zařazuje Česká televize do vysílací pauzy mezi jednotlivými řadami,“ upřesňuje Krejčová.

O tom, že by podobným způsobem zpeněžila i další pořady, zatím Česká televize neuvažuje. „Nyní se soustředíme na nadcházející StarDance Tour. O případných dalších zamýšlených projektech budeme diváky včas informovat,“ dodala mluvčí televize.