V cyklistice je značka Colnago něco jako Versace ve světě módy. Ikonický výrobce kol před čtyřmi roky změnil majitele, když ho zakladatel Ernesto Colnago po dlouhých osmašedesáti letech prodal. A vedení legendy silničních kol dostal na starost Nicola Rosin.

Sám by prý do práce na kole i jezdil, jenže bydlí v Padově nedaleko Benátek a na sever Milána do Cambiaga to má daleko. Na kolo si ale podle svých slov čas udělá vždy – chce totiž vždy plně rozumět tomu, co prodává.

Za poslední čtyři roky se mu podařilo z firmy řízené rodinným způsobem vybudovat rychle rostoucí byznys, ale zároveň zachovat kolosální historický odkaz celé značky, která cyklistice představila jako první třeba karbonový rám či rovnou přední vidlici.

Colnago prodá ročně mezi patnácti a dvaceti tisíci kol, která se dělí primárně na dvě řady. Ta s označením C se vyrábí výhradně v italském Cambiagu a reprezentuje tradiční design značky. Řada V je oproti tomu zaměřená čistě na výkon a jezdí na ní třeba fenomén profesionální silniční cyklistiky posledních let, Slovinec Tadej Pogačar.

CEO společnosti Nikola Rosin v rozhovoru pro Forbes popisuje, jaká těžká rozhodnutí musel za čtyři roky v čele firmy učinit a jak si představuje stavění celého vesmíru pod značkou Colnago.

Forbes Digital Premium