Advokátní praxi vyměnila Eva Urbanová za podnikání a díky svým obchodům Nila naučila Češky nakupovat udržitelnou módu. Pro Forbes krok za krokem popsala, jak se jí podařilo vybudovat lovebrand. A jak při tom našla samu sebe.
Na zastávce Lazarská v centru metropole cinkají tramvaje, na širokém chodníku se mísí turisté, lidé z okolních kanceláří i studenti přilehlé pedagogické fakulty, jimž právě začal podzimní semestr. Do podzimních odstínů jsou laděné i velkorysé výlohy rohového domu, v jehož přízemí se letos počátkem léta usídlila nejnovější prodejna s udržitelnou módou Nila.
Zdobí ji zavěšené plátěné listy, váza s větvičkami obsypanými červenými bobulemi, plstěné dýně, na podstavci se vyjímá kožená kabelka v odstínu čerstvě vyloupnutého kaštanu a na figuríně září vlněný svetr v barvě pumpkin latté.
„Lazarská je specifická tím, že je hodně vytíženým místem. Už během prvních měsíců se ukázalo, že jsme skutečně vyšli vstříc zákaznicím, které k nám mají logisticky blíž, třeba v okolí pracují, jezdí kolem nás domů nebo jdou večer do divadla,“ říká mi majitelka Nily Eva Urbanová, když se cestou z nedaleké kavárny Bjukitchen, kde jsme si daly ranní kávu, proplétáme mezi rozmanitými hloučky kolemjdoucích.
„Není to místo, které by si lidé s naším typem obchodů spojovali. Myslím, že okolí svým způsobem pozvedáme a kultivujeme,“ uvažuje podnikatelka, když zběžně kontroluje výlohy a otvírá dřevěné dveře do prodejny. Ta v Lazarské je po Vinohradech, Karlíně a Letné už čtvrtá, již v Praze během čtrnácti let otevřela. A zdá se, že vstup do rušného centra byl dobrou volbou.
V článku se dozvíte:
- Jak se z advokátky stala průkopnice slow fashion?
- Podle čeho vybírá lokace pro své obchody?
- Jak se jí osvědčil vstup investora do firmy?
- A proč se rozhodla rozjet vlastní kolekci oblečení?