Nakouknutí do jiného světa. Nového, hi-tech, emotivního. Na první dojem dva odlišné, ale na – konec podobné zážitky na dvou místech od sebe vzdálených tisíce kilometrů. Poprvé italský Milán, podruhé silnice Česka. Spojení stejné: Kia a globální šéf jejího designu Karim Habib.

Věděli jste, že existuje. Věděli jste, že vyrábí auta, že je korejská… A dál? Nic vás nenapadá? Vlastně to není až tak překvapivé. Kia byla vedle sesterského Hyundai tím méně viditelným automobilovým brandem, v Evropě nebo USA navíc jednoznačně válcovaná domácími značkami. Jenže kdo by s tím byl spokojený?

A tak přišly změny. Design dostal na starost Karim Habib, rodák z Bejrútu s kanadským občanstvím, americkou univerzitou a kariérou snů. Práce pro Mercedes-Benz, pět let šéfdesignér BMW, dva roky u japonské luxusní značky Infinity… Od doby, kdy v září 2019 nastoupil do automobilky Kia, kde řídí tým čtyř stovek designérů rozesetých ve studiích v Evropě, USA i Koreji, utekly čtyři roky.

Teprve teď tak naplno propukla doba, kdy výsledky jeho práce jeden po druhém vyjíždějí na silnice celého světa. Ještě se ale klidně můžeme vrátit o dva roky zpět, kdy měla premiéru Kia EV6 (ačkoli tady je potřeba být upřímný – její tvary v době, kdy Habib do Kie nastoupil, byly dané).

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.