Česko – a s ním i české firmy – bojuje s ekonomickým ochlazením, rekordní inflací a velmi vysokými úrokovými sazbami. Jak má firma poznat, že je v problémech? A co s tím dělat? V podcastu BrandVoice to řešili Judita Naňková z České spořitelny a jednatel Regionální stavební Ladislav Drda.
Covid, energetická krize a pak obří inflace a s ní spojený růst úrokových sazeb. Řada firem v poslední době musela začít řešit svoje finanční zdraví.
„My jako banka ho posuzujeme samozřejmě hlavně podle finančních parametrů. Tedy zda má firma peníze, likviditu. Ty tam ale dnes mohou být a zítra nemusí. Dalším důležitým parametrem je pak ziskovost,“ říká Judita Naňková, ředitelka libereckého regionálního korporátního centra České spořitelny.
„To, co může i jinak výdělečné firmy dohnat, je vysoká míra zadluženosti. Hlavně nyní v době, kdy jsou peníze extrémně drahé,“ dodává.
Nedostatek likvidity může znamenat začátek konce. Firma přestane plnit své závazky, má problémy se splatností a plněním slibů.
Své o tom ví i Ladislav Drda, jednatel společnosti Regionální stavební. Dnes zdravá firma měla při poslední krizi, která začala po roce 2008 a trvala zejména ve stavebnictví několik let, namále.
Protože ale práci potřebovali, podepsali i za podmínek, které dnes Ladislav Drda popisuje jako likvidační.„Přitom přiznat si problém je důležité, stejně jako začít ho řešit. Zásadní je, že mám stále kvalitní produkt a službu. A že o to má trh zájem,“ říká Judita Naňková.
Jak se tehdy firma Ladislava Drdy z problémů dostala? Co je prvním krokem, kterým má začít ozdravení? A jak se takové situaci vyhnout úplně? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.