Společnost Allegro získala na tuzemském trhu po téměř pěti měsících fungování 600 tisíc zákazníků. Na domácím polském trhu jí ve druhém čtvrtletí vzrostly výnosy meziročně o 18,4 procenta na 1,89 miliardy zlotých (9,9 miliardy korun). Firma o tom informovala v tiskové zprávě.
Online tržiště Allegro vstoupilo do Česka letos v květnu, ke konci července se jeho provoz rozjel naplno, včetně doprovodné marketingové kampaně.
Tuzemští spotřebitelé mají na online tržišti výběr ze 150 milionů nabídek od více než dvaceti tisíc obchodníků. Službu Smart!, která nabízí doručení vybraného zboží zdarma, využívá 200 tisíc zákazníků.
„Chceme zjednodušit nakupování a prodej a stát se tak nejoblíbenějším místem pro nakupování v Evropě – počínaje střední a východní Evropou. Naše výsledky za druhé čtvrtletí ukazují, že děláme pokroky,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Allegro Roy Perticucci.
Firma podle něj roste navzdory zpomalující se, nebo dokonce klesající spotřebitelské poptávce. Na domácím polském trhu má Allegro 14,3 milionu zákazníků. „Z českých zkušeností se nadále učíme a formulujeme naše plány na otevření dalších čtyř tržišť napříč celým regionem v příštím roce,“ doplnil Perticucci.
Pod Allegro spadá také skupina Mall Group. Polský e-shop ji a službu WE|DO předloni koupil od investičních skupin PPF Group, EC Investments Daniela Křetínského a Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.
Segment Mall, který sdružuje i e-shopy Mall a CZC, ve druhém čtvrtletí mírně snížil ztrátu na úrovni upravené EBITDA na 66,2 milionu zlotých (350 milionů korun). Firma to zdůvodňuje tím, že se segment Mall zaměřil na efektivitu a onboarding značek do pozice prodejců na platformě Allegro.cz.
Ve třetím čtvrtletí Allegro očekává meziroční růst tržeb v Polsku o devatenáct až dvacet jedna procent a zrychlení tempa růstu upraveného zisku EBITDA meziročně na třicet až třicet dva procent. Na mezinárodním trhu počítá s meziročním poklesem tržeb o třicet dva až třicet čtyři procent, upravená ztráta EBITDA by měla dosáhnout 100 až 110 milionů zlotých (526 až 579 milionů korun).