Na začátku byla čtveřice kamarádů. Všem bylo něco přes dvacet a jeli naplno. Učení, vysokoškolské zkoušky, pracovní povinnosti, brigády, koníčky, náročné sportovní tréninky. Aby tu jízdu zvládali, potřebovali doplnit energii, chtěli zvýšit výkonnost i soustředění při studiu. A tak začali hledat „nakopávač“.
„Dělali jsme si průzkum. Nemile nás překvapilo, že spousta lidí, i z řad studentů, využívá silné léky na předpis. Pak se nabízela káva a energy drinky,“ vzpomíná Jakub Chvosta, tehdejší student oboru Výroba a syntéza léčiv na VŠCHT. „My jsme ale byli aktivní sportovci a chtěli jsme žít zdravě.“
Nakopávač si tak zkusili
vyvinout vlastní, na přírodní bázi, s pozitivními účinky na soustředění a
bez cukru. Sami na sobě začali zkoušet účinky extraktů dostupných látek, jako je kofein, ženšen,
L-theanin, guarana, ginkgo biloba, četli odborné studie o jejich kombinacích. Z experimentátorů se
postupně stali podnikatelé, kteří během roku vyslali na trh svůj první produkt.
Od té doby uplynulo pět let. Z firmy Mindflow je etablovaný výrobce, který už více než 22 tisícům Čechů doručil přes 1,3 milionu celulozových tobolek, aby jim pomohl stíhat tempo doby.
Zakládající čtyřka se postupně rozpadla,
kompromisy ve čtyřčlenné skupině majitelů prý brzdily progres. „Kamarádi jsme ale zůstali,“ usmívá se dnes jediný majitel
a CEO Mindflow Jakub Chvosta. S novým osmičlenným týmem k prvnímu nakopávači
soustředění Mindflow Focus přidali bezkofeinovou verzi a další produkty.
Zakládají si na složení výhradně z přírodních látek a „balení“ v tobolkách. „Je to nejčistší forma, jak do sebe minerály, vitamíny, a extrakty potřebných látek dostat, bez barviv, éček, plnidel a pojiv,“ vysvětluje vystudovaný chemik.
Bez spánku to nebude nikdy ono
Mindflow
cílí na
manažery, studenty a aktivní lidi, kteří potřebují vysoké výkony a maximální
produktivitu, a přitom mají i náročný lifestyle. Trhákem letní sezóny je Mindflow
Hangover – na
kocovinu…
V dalších produktech hraje prim pomoc se spánkem a duševní pohodou. „Stále více mladých Čechů se uchyluje k užívání středně silných až silných hypnotik a to není v žádném případě dobře. Tělo si na dávku navykne a později už bez další neusnete. Budete jen zvyšovat dávkování. Cesta do pekla,” vysvětluje Chvosta. “Proto jsme vyvinuli a dnes nabízíme alternativu v čistě přírodních produktech Sleep nebo Stress Free,” doplňuje.
Příležitost firma našla i v dalším civilizačním evergreenu – nedostatku minerálů a vitamínů. „Zjistili jsme, že v lidské stravě je dlouhodobě nejvyšší deficit hořčíku, hned po vitamínu D. Trh je přitom zaplaven přípravky s jeho obsahem, často ale v chemicky nejhůře stravitelné a vstřebatelné formě oxidu hořečnatého, a navíc ve stopovém množství,“ vysvětluje Chvosta.
Mindflow tak vyvinul produkt s minerály i vitamíny v organické formě. „Tělo je na tyhle formy zvyklé. Simulujeme tím proces, jako bychom látky vstřebávali přirozeně z potravy.“
Nejen tobolky, ale i biohacking
Jakub Chvosta do týmu nedávno přizval i biohackera. „Chceme lidi edukovat a přinést jim informace, jako prevenci jejich problémům,“ vysvětluje sedmadvacetiletý podnikatel. Každý zákazník tak spolu s balením tobolek dostane prospekt s tipy a radami, které mu mohou pomoci s jeho problémem.
Na webu i e-shopu Mindflow zveřejňuje články s life a bio hacky i doporučením vhodných potravin či cvičení. A v příštím roce chce rozjet natáčení vlastních videí a podcastů.
Chvosta ví, že v segmentu, do
kterého se pustil, se všem nezavděčí. „Ale s tím do toho jdeme,“ říká. „Někdo
má rychlejší metabolizmus a účinek látek tolik nepocítí, někdo je víc citlivý a
větší dávka mu nedělá dobře. Už dopředu je nám jasné, že ty dva extrémy nebudeme schopni pokrýt,“ uvědomuje si.
Lidem, kterým přípravky
nepomůžou, proto vrací peníze. Stačí když nespokojený zákazník vyplní formulář a balení pošle zpátky. „Na
tuhle záruku máme hodně pozitivní feedback,“ pochvaluje si zakladatel.
Možná i proto, že 85 % klientů v průzkumech vyjádřilo s účinky látek
maximální spokojenost a k reklamaci se jich ve finále uchýlí necelé procento.
Expanze pandemii navzdory
Byznys Mindflow od roku 2017 konstantně roste. Pandemie „jen“ přibrzdila vývoj nových produktů a oddálila zahraniční expanzi. K té došlo před několika týdny a hned do 29 zemí. Zatímco v rámci českého a slovenského trhu firma spolupracuje s online lékárnou Pilulka i lékárnami Dr.Max, svět dobývají pomocí vlastního on-line marketingu.
„Vychytáváme optimální platební metody pro jednotlivé trhy, logistiku i distribuci z českých skladů. Až to doladíme, budeme vyhodnocovat,“ říká Jakub Chvosta. „Chtěli bychom rozjet vlastní výrobu. A za pět let možná půjdeme do Ameriky,“ doplňuje svůj vysněný plán.