Rakouští železničáři o půlnoci vstoupili do jednodenní stávky. Zasaženy jsou i mezinárodní spoje včetně těch mezi Rakouskem a Českou republikou či Německem. Stávka se projevuje i zvýšeným provozem na rakouských silnicích.
V pondělí téměř utichl provoz na rakouské železnici. Drážní zaměstnanci požadují kvůli vysoké inflaci zvýšení platů o zhruba dvanáct procent. Zástupci zaměstnavatelů v neděli nabídli jen 8,4 procenta a kolektivní vyjednávání bylo přerušeno.
Jednodenní stávka se týká mimo jiné všech mezinárodních spojení s Rakouskem. České dráhy upozornily, že náhradní doprava v Rakousku není zajištěna, a to ani v přeshraničních úsecích. U nočních spojů, například mezi Prahou a Curychem nebo Vídní a Berlínem je provoz omezen od nedělního večera až do úterního rána. České dráhy v pondělí zajišťují provoz všech vlaků mezistátní dálkové dopravy na území České republiky do a z poslední pohraniční stanice.
Česká soukromá společnost RegioJet oznámila, že všechny své spoje z Břeclavi do Vídně a z Vídně do Břeclavi nahradí svými žlutými autobusy. Budapešťské spoje pojedou odklonem přes Bratislavu. Německý železniční dopravce Deutsche Bahn oznámil, že zasaženy budou ještě i jeho noční vlaky z dneška na úterý.
Na silnicích a dálnicích by měli motoristé počítat s hustším provozem. Rakouská železniční společnost ÖBB přitom vybízí své zákazníky, aby odložili zbytné cesty nebo využili alternativní způsob dopravy. Rakouský automotoklub dokonce lidem doporučuje, aby pokud možno pracovali z domova.
Šéf ÖBB Andreas Matthä v pondělí ráno rozhlasové stanici Ö1 řekl, že pro stávku nemá „žádné pochopení“. Nabídka zaměstnavatele v kolektivních vyjednáváních byla podle něj „více než férová a více než atraktivní“. Matthä očekává, že v úterý se provoz do značné míry vrátí k normálu.
V Rakousku je podle ÖBB za normálních okolností na cestě zhruba osm tisíc osobních a nákladních vlaků různých provozovatelů. Vlakem denně v alpské republice cestuje zhruba milion lidí.