Lidi jsou klíč, vědí firmy. Jak na tom pracovat a oslovit i generaci Z, diskutovali v novém díle BrandVoice podcastu Michal Daniel z představenstva společnosti Notino a Tom Zrubecký, CEO startupu Talentpilot.
Neshody s nadřízeným, nemožnost kariérního růstu, nespokojenost s firemní kulturou – to jsou podle statistik nejčastější důvody, proč lidé opouštějí práci a hledají si novou. I proto firmy zásadně mění svůj přístup k lidem. Hlavní strategie? Nebrat je jako položku v tabulce, ale víc pracovat s jejich talentem, kvalitami, i očekáváními.
„Chceme být otevřenější. To, co se teď u nás odehrává, je kultura změny,“ říká Michal Daniel, který patří k nejužšímu vedení Notina. Evropský kosmetický obr a startup zaměřený na efektivní práci s lidmi Talentpilot spojili síly a vsází na propojení schopností umělé inteligence a znalosti lidských zdrojů.
Původně malý startup Talentpilot rozvíjí platformu, která pomocí AI rozklíčuje talent lidí v různých pozicích a navrhne, jak jej rozvíjet. „Zužitkovali jsme i vlastní zkušenosti z předchozích zaměstnání,“ přiznává s úsměvem Tom Zrubecký. „Přesně si pamatuji na své šéfy, někteří byli skvělí, někteří méně, a v tu chvíli jsem ani já nebyl v práci šťastný.“
„Řeknu vám konkrétní příklad, kdy mi tahle technologie velmi pomáhá,“ nabízí svoji vlastní zkušenost Michal Daniel, který má na starosti přes tři tisícovky zaměstnanců. „V poslední době jsem vedl řadu rozvojových rozhovorů se svými kolegy a osvědčila se mi doporučení, jak konkrétního člověka motivovat, jak naplnit jeho očekávání tak, aby i firma byla spokojená.“
Psychodiagnostické dotazníky totiž pomůžou konkrétního zaměstnance zanalyzovat a zasadit do konkrétního týmu. Dokáží vyhodnotit, jak člověka zaujmout, jak ho motivovat, zda mu bude víc vyhovovat práce v týmu nebo individuální projekty a podobně.
„Demokratizujeme přístup k osobnostním datům a díky technologii zprostředkováváme zážitek při vedení lidí, to není schopnost, se kterou se lidé rodí, ale naopak i šéfové ji musí zdokonalovat, kultivovat,“ popisuje Tom Zrubecký, který stál spolu s kolegy Luďkem Mohrem a Alešem Kopeckým u začátků firmy během covidové pandemie v roce 2020.
Dnes – kromě největšího evropského online obchodu s kosmetikou – patří mezi jejich klienty například J&T Banka, Aero Vodochody nebo RICOH.
Spolupráce Notina a Talentpilotu má ale ještě jednu, neméně důležitou, byznysovou stránku. Na konci roku 2023 Notino do startupu kapitálově vstoupilo s investicí v řádu středních desítek milionů korun.
Jak si udržet ty nejlepší lidi? A naopak – jak se vyhnout těm, které spolupracovníci považují za „toxické“? Co je právě teď nejpopulárnějším benefitem? I to se dozvíte od Michala Daniela a Toma Zrubeckého v novém díle Forbes BrandVoice podcastu.