Slušovický Topnatur založil v devadesátých letech Stanislav Pilař, když řešil intoleranci na laktózu v rodině. Za více než čtvrt století vybudoval milionový rodinný byznys s kvalitními doplňky stravy a výrobky zdravé výživy. Vedení firmy teď přebírá jeho dcera Lucie s jedinou ambicí. Dát byznysu moderní šmrnc a ovládnout český trh.
„Nastává nová kapitola ve vedení naší firmy, která není jen o předání štafety mezi generacemi, ale také o přijetí výzev a příležitostí, které přináší současný dynamický trh,“ vysvětluje Lucie Ticháčková, nová jednatelka společnosti Topnatur.
Ve slušovické výrobě české rodinné firmy to voní čokoládou, ovocem a pečenými oříšky. Jen mandlí a kešu, ze kterých se dělají müsli, snídaňové kaše a Low Carb tyčinky, se tu ročně zpracuje téměř třicet tun. Vše se ručně míchá, každá surovina prochází pečlivým očním monitoringem a do vychladlého müsli se ručně přidávají kousky ovoce, belgické čokolády a pečených oříšků z různých koutů světa.
Investice do vývoje nových produktů
Topnatur nabízí více než dvě stě produktů. Mezi nejoblíbenější patří snídaňové kaše a Müsli srdcem, které jsou základem mnoha zdravých jídelníčků. Tým šesti lidí se intenzivně věnuje vylaďování produktů do nejmenších detailů a hledá, jakými příchutěmi je ozvláštnit. „Někdy nám trvá i několik měsíců, než najdeme to pravé, co chceme přinést lidem na stůl,“ vypráví nová jednatelka.
Do vývoje firma investuje miliony a každý produkt je vytvořen podle vlastních originálních receptur vyvinutých s ohledem na nutriční hodnoty a chuť. „Při výrobě dáváme velký důraz na kvalitu surovin. Používáme pouze prvotřídní ingredience, které zajišťují, že každá porce našeho Müsli nebo kaše je nejen chutná, ale také prospěšná pro zdraví,“ dodává Lucie.
Zdravý lovebrand
Štafetu v rodinné společnosti s ročním obratem dvě stě dvacet milionů korun převzala na konci loňského roku. Z firmy, která začala v devadesátých letech vyrábět produkty vhodné pro osoby s intolerancí na laktózu a postupem času rozšířila portfolio i o produkty podporující zdravý životní styl a snídaňové produkty, chce udělat lovebrand.
„Díky radám a mentorství mého otce jsem se naučila, jak spojit tradiční hodnoty společnosti s moderními přístupy a technologiemi. Naše snaha je neustále inovovat a přizpůsobovat se měnícím se trendům a potřebám zákazníků,“ říká.
Aktuálně se v Topnaturu zaměřují na redesign vybraných obalů, aby odpovídal moderním trendům a představám mladé generaci o cool vizuálu. Na pořadu dne je jeho sjednocení a vývoj nových produktových řad. Firma na trh brzy uvede nové funkční kaše, které vznikly v reakci na problémy dnešní doby, jako jsou nedostatek energie, nekvalitní spánek a stres. Detaily Lucie bedlivě tají.
Na kvalitních surovinách záleží
„Chování zákazníků a spotřebitelů na trhu se zdravou výživou se mění. Jsou mnohem informovanější a přemýšlejí nad tím, co konzumují. Roste poptávka po vysoce kvalitních surovinách a transparentnosti výrobních procesů. Lidé nejenže chtějí vědět, z čeho jsou jejich potraviny vyrobeny, ale jsou ochotni zaplatit více za produkty, vyráběné z prvotřídních surovin,“ říká Ticháčková.
Jejím cílem je, aby značka Topnatur byla první volbou pro každého, kdo hledá kvalitní a nutričně vyvážené jídlo. Ať už jde o aktivní sportovce, osoby dbající o zdravý životní styl, nebo ty, kteří hledají zdravé a chutné možnosti pro svou každodenní stravu.
„Chceme dostat do povědomí lidí, že nám na kvalitních produktech záleží. Že nejsme žádná nadnárodní korporace, ale rodinná firma, kterou vede někdo, kdo je s ní srostlý už od svého dětství,“ dodává s úsměvem nové šéfka Topnaturu.