Téměř milion lidí a většina zásilek do boxů. Po dvou letech fungování zveřejnil největší tuzemský hráč v oblasti e-commerce výsledky členského programu AlzaPlus+.
Vlastní členský program spustila Alza v době, kdy trh e-commerce prudce klesal. Zákazníkům nabídla za roční předplatné garantované dodání všech objednávek zdarma. Marketingový tah se podle právě zveřejněných čísel vyplatil. Dva roky od spuštění programu ho využilo už devět set tisíc lidí.
Další údaj, který Alza zveřejnila, se týká dodání zboží zákazníkům. Většina, konkrétně osmdesát procent, objednávek prý totiž putuje do doručovacích boxů, kterých má Alza v Česku, na Slovensku a v Maďarsku celkem 2700.
Místopředseda představenstva Alzy Petr Bena pak spočítal, kolik už předplatitelé služby AlzaPlus+, která se dá pořídit za 299 korun ročně, ušetřili za dopravu. „Všichni členové programu z Česka, Slovenska a Maďarska od jeho spuštění před dvěma lety do května 2024 ušetřili dohromady přes půl miliardy korun, konkrétně 528 569 430 korun,“ uvedl Bena.
Česká společnost Alza začínala jako malý prodejce elektroniky v roce 1994. Obchodní značka vznikla podle začátečních písmen jména zakladatele Aleše Zavorala. Teď je z ní akciová společnost, kterou vlastní skupina investorů v rámci holdingu L.S. Investments Limited.
S velkým náskokem si Alza drží pozici největšího českého e-shopu, i když ani jí se po letech nevyhnul v kritickém roce 2022 pokles tržeb. Skupina působí na pěti evropských trzích, kromě Česka a Slovenska také v Rakousku, Maďarsku a Německu a zaměstnává dva a půl tisíce lidí.