Společnost EY vyhlásila letošního vítěze krajské soutěže EY Podnikatel roku Plzeňského kraje, kterým se stali Jaroslav Follprecht a Roman Žák, podnikatelská dvojice zakladatelů a majitelů technologické firmy AIMTEC a.s.
Jejich špičková IT řešení je možné nalézt v mnoha výrobních, logistických a distribučních firmách nebo v automobilovém průmyslu po celém světě, mimo jiné v Německu, USA, Mexiku nebo v Číně. Společnost zaměstnává více než 150 lidí a její roční obrat přesahuje 370 milionů korun.
Nezávislá porota, které předsedal loňský celostátní vítěz a držitel titulu EY Podnikatel roku 2019 České republiky Oliver Dlouhý z Kiwi.com, ocenila u Follprechta a Žáka jejich pracovitost, vytrvalost a vizi, kterou dokázali přetvořit do inovativních digitálních řešení pro své klienty v České republice i ve světě. A rovněž to, že vybudovali úspěšnou, společensky odpovědnou firmu.
„Podnikání a řízení firmy ve dvojici má svá úskalí. Zakladatelé firmy Aimtec Jaroslav a Roman svým příběhem ukazují, jak lze společně úspěšně budovat firmu přes 20 let,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice, a dodává: „Do budoucna plánují předat firmu dětem a já držím palce, ať se jim generační výměna rovněž povede.“
Podle Ilony Mauritzové, hejtmanky Plzeňského kraje, jsou ocenění podnikatelé inspirací pro mnohé mladé lidi, kteří svoji kariéru třeba teprve začínají. Obzvláště v uplynulém roce, který stále je pro řadu z nich velmi náročný a nevypočitatelný.
„O to je jejich úspěch ještě cennější. Je obecnou pravdou, že ocenění jednotlivce je do velké míry úspěchem celého týmu či zaměstnanců. Málokdy se k tomu ale dodává, jak obrovskou odpovědnost podnikatel za své zaměstnance nese. Jedno bez druhého může jen těžko dobře fungovat. To bych ráda připomněla a ocenila, protože v dnešní době to není vůbec jednoduché, natož pak v mnohých případech samozřejmé,“ uvedla Mauritzová.
Titul EY Podnikatel roku Plzeňského kraje byl letos udělen potřetí. Loňským vítězem a držitelem titulu se stal Jiří Soukup, zakladatel a majitel rodinné firmy Keramika Soukup a.s., jež je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů obkladů, dlažeb, sanity a podlah na českém i slovenském trhu.
Magazín Forbes je mediálním partnerem soutěže a jeho šéfredaktor Petr Šimůnek usedl v odborné porotě.