Startup založili v Praze, sídlí v kalifornském Mountain View, od začátku jsou v černých číslech a Gartner je zařadil mezi vycházející datové hvězdy. Teď navrch získávají vůbec první investici.
Jmenují se Dataddo a jsou jednou z těch mladých firem, které létají pod radarem. Když tedy nejste třeba Uber, který si je cíleně vyhledal a sám kontaktoval, nebo investiční vehikl Impulse Ventures Ondřeje Tomka, který do nich nyní investoval.
„Jde o investici ve výši až dvou milionů dolarů, pokud ji Dataddo bude chtít celou vyčerpat,“ říká spolumajitel a ředitel Impulse Ventures Samuel Huba a dodává, že čerstvý kapitál má urychlit expanzi.
Mezi zákazníky společnosti, o které jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, jsou kromě Uberu také například Epic Games, L’Oréal Canada nebo velká bankovní skupina Emirates NBD. Co pro ně česko-americký startup dělá?
Dle slov zakladatele a CEO Petra Nemetha (na úvodní fotografii vpravo) jsou to „inteligentní datové trubky“, běžnou technologickou hantýrkou tedy datové integrace. Dataddo automaticky sbírá data kolující v různých službách typu Google Analytics či Facebook ads a shromažďuje je na jednom místě tak, aby s nimi mohl pracovat vesměs kdokoli.
„Důraz je kladen na ‚No-code přístup‘, protože systém musí být snadno ovladatelný kýmkoli, od datového analytika přes markeťáka až po CFO,“ vysvětluje Nemeth s tím, že se svým projektem okamžitě zamířil za Atlantik. „Primární trh byl pro nás od začátku v USA. Pokud dokážeme prorazit tam, dokážeme to i tady,“ věří.
Nakládání s firemními daty, které nyní ovládají společnosti jako IBM nebo SAP, čeká podle strůjců Dataddo velká demokratizace, a tak má vzniknout masa uživatelů, pro něž velké korporace nemají dostatečně snadné nástroje.
„Naopak inovativní firmy, jako jsme my, tento formující se trh spolu s jeho uživateli přímo vytvářejí, a mohou tak být pevnou součástí nového ekosystému,“ dodává Nemeth, který předtím pracoval jako architekt internetu věcí v Českých Radiokomunikacích.
Že jde Dataddo správnou cestou, zatím kromě zvučných klientů potvrdila například poradenská společnost Gartner. Ta zařadila startup do svého reportu Cool Vendor, který pravidelně vyzdvihuje mladé inovativní firmy, jejichž technologie mohou mít značný dopad na byznys. Dataddo bylo jednou ze tří firem na světě zařazených do segmentu Data Management.