Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut. Poptávka po hybridních vozech stoupla o 36 procent na 30 238 prodaných vozů. Z toho 3498 vozů byly plug-in hybridy. Na celkovém počtu registrovaných osobních se čistě elektrické vozy podílejí 3,65 procenta a hybridní 22,1 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou elektromobilů zůstává díky agresivní cenové politice Tesla s 1957 vozy, druhá Škoda prodala 473 vozů Enyaq a třetí je Volvo se 454 vozy. Následují Hyundai, BMW a Volkswagen.
Na prvním místě v prodeji hybridů je se 7509 vozy Toyota, následuje domácí Škoda s prodejem 3327 aut a třetí je Volvo s 2736 vozy. Nejprodávanějším hybridním modelem je Škoda Octavia s 2867 vozy před Toyotou Corolla.
„Zájem o elektromobily nabírá díky dotačnímu programu ministerstva průmyslu na síle, nicméně za výhodnou cenu lze nyní pořídit i hybridy, které jsou cenově plně srovnatelné s auty se spalovacím motorem. Hybridy by do konce roku mohly na trhu získat až čtvrtinový podíl,“ řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Prodej nových aut na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů. V červenci odbyt vzrostl o 8,5 procenta na 17 452 vozů.