Největší americká banka JPMorgan Chase dala zaměstnancům možnost využít svůj interní systém umělé inteligence, který jim pomůže psát závěrečná roční hodnocení výkonu. Zprávu přinesl deník The Financial Times.
Nástroj umožňuje zaměstnancům využít velký jazykový model (LLM) americké banky a na základě jejich promptů vygeneruje hodnocení. To zkracuje často zdlouhavý proces psaní hodnoticích zpráv, které bývají ve velkých firmách vyžadovány.
Jedna z amerických firem nedávno uvedla, že zaměstnanci, kteří použili umělou inteligenci k sepsání hodnoticích zpráv, si zkrátili dobu psaní až o čtyřicet procent.
Zaměstnanci JPMorgan, kterých je přes tři sta tisíc, používají vlastní jazykový model LLM Suite, což je vlastní verze ChatGPT od OpenAI. Ten byl vyvinut interně, aby poskytoval bezpečný přístup k nástrojům AI třetích stran.
Banka ho využívá k revizi kódu a investiční bankéři při přípravě prezentací. Její právní tým používá model například k revizi smluv.
Mezi bankami je JPMorgan největším investorem do technologií. Generální ředitel společnosti Jamie Dimon tento měsíc řekl, že na AI vynakládají dvě miliardy dolarů (41,7 miliardy korun) ročně.
„Ovlivňuje to všechno – riziko, podvody, marketing, generování nápadů, zákaznický servis. A je to jen špička ledovce,“ řekl Dimon. Dodal, že umělá inteligence „změní každou práci“.
Kromě obecných poskytovatelů LLM, jako je OpenAI, a firemních interních modelů existují také startupy zaměřené na konkrétní odvětví, například Mosaic či Rogo – chatbot, který replikuje práci investičního bankéře.