Streetwear místo obleku. Padel místo golfu. Krypto místo zlata. Vege místo wagyu. I majitelé něčeho tak opulentního, jako jsou auta se soškou Spirit of Ecstasy, se mění. A Rolls-Royce se mění s nimi. Trošku.
Jak moc museli tohle auto nenávidět! Kolik z nich jen kvůli němu přišlo o živobytí? Z kolika z nich se museli stát taxikáři nebo řidiči autobusů? O kom je řeč? O šoférech těch nejbohatších lidí na planetě. Lidí odmala zvyklých, že za volantem „běžného“ auta sedí jen ti, kdo jsou za to placeni.
Rolls-Royce Ghost v roce 2009 ukázal, že to může být i jinak. Byl prvním rollsem, u něhož nebyla ostuda, že za volantem nesedí muž v uniformě, ale sám jeho majitel. Přijmout novou skutečnost zprvu nebylo jednoduché ani pro ty, kdo podepisovali objednávku. Jenže právě oni nové éře přivykli možná až překvapivě rychle.
Za dvanáct měsíců od uvedení tohoto vozu na trh se stal jedním z nejrychleji prodávaných produktů v historii značky a po celém světě získal více než 3500 zakázek, které britskou fabriku naplnily prací na měsíce a roky dopředu. Ještě v roce 2009, kdy byl v nabídce pouze obrovitý model Phantom, automobilka Rolls-Royce, v tu dobu už vlastněná německým BMW, zvládla prodat jen tisíc a dvě auta.
O rok později už jich bylo 2711, v roce 2011 dokonce tři a půl tisíce. Z něčeho, nad čím visely otazníky, se tak stal bestseller s logem RR, což se změnilo až ve chvíli, kdy Rolls-Royce v roce 2018 na trh vyslal SUV Cullinan, který si první příčku urval pro sebe. Aktuálně Ghost přeskočil ještě elektrický Spectre.
Čtěte dál a dozvíte se:
- Co nejvíc překvapí, když se rozjedete v autě za deset milionů?
- Komu model Ghost předal žezlo pro nejprodávanější Rolls-Royce?
- Jak si v rodišti rollsu představují extravaganci?