Společnosti AmRest minulý rok vzrostl zisk o zhruba 130 milionů korun na 433 milionů korun, meziročně byl o čtyřicet tři procent vyšší.

V Česku firma provozuje restaurace rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut. Ve 168 restauracích loni vzrostly tržby proti předešlému roku o 1,4 miliardy korun na 5,99 miliardy korun. Meziročně byly o více než 30 procent vyšší.

Průměrný účet za jednu transakci v restauracích, které AmRest provozuje, byl loni 243 korun. Od roku 2017 se zvýšil přesně o sto korun.

AmRest výrazně zvýšil zisk v roce 2021, kdy se meziročně téměř ztrojnásobil na zhruba 303 milionů korun. V roce 2021 poprvé překročila průměrná transakce v restauracích společnosti 200 korun. Od roku 2017 se zvýšila o sedmdesát procent. Od stejného roku vzrostly tržby o více než devadesát tři procent.

Zákazníci restaurací společnosti loni zaplatili 27 881 účtů, o 5900 více než v roce 2021. Meziročně je to růst o dvacet sedm procent. Podobný jako loňský počet transakcí společnost zaznamenala v roce 2019 před vypuknutím pandemie koronaviru a následným uzavíráním provozoven.

Společnost AmRest loni provozovala 119 restaurací KFC, třicet tři podniků Burger King a šestnáct restaurací Pizza Hut. Uvádí, že pro restaurace KFC dováží kuřecí maso čtyřikát týdně. Odebírá ho od Vodňanské drůbeže z holdingu Agrofert a společnosti Drůbežárský závod Klatovy.

Burger King se zaměřuje hlavně na hamburgery z hovězího masa. Nabízí i produkty z rostlinných alternativ masa, nazývá je plant based výrobky.

Pizza Hut je řetězec zaměřený podle společnosti na italsko-americkou kuchyni. Kromě pizzy prodává grilované kuřecí maso. V České republice funguje jako síť restaurací, které jsou často v obchodních centrech, a jako podniky zaměřující se hlavně na rozvoz.

AmRest v tuzemsku loni otevřel pět nových provozoven KFC a tři nové podniky Burger King.

Firma uvádí, že každoročně hodnotí vedoucí zaměstnance a jejich přínos pro firmu. „Hodnocení probíhá nejen po stránce profesní, neboť společnost jde cestou budování provozní dokonalosti, ale také po stránce lidské, neboť společnost podporuje zaměstnance s pozitivní energií, kreativní, odpovědné a schopné podávat upřímnou zpětnou vazbu. Zároveň s hodnocením probíhá případná úprava mezd zaměstnanců a vyplácení bonusu za hodnocené období,“ uvedla firma ve výroční zprávě. Loni měla 2344 zaměstnanců.

Podle analýzy společnosti Patron Go letos ve druhém čtvrtletí zaplatili zákazníci rychlých občerstvení v průměru 189 korun, meziročně o jedenáct korun více. V restauracích byla průměrná útrata 256 korun.

Ceny v řetězcích rychlého občerstvení loni reagovaly na růst inflace a nákladů firem. Kromě KFC zvyšoval ceny i McDonald’s, který například od začátku loňského roku třikrát upravil cenu jednoho z nejrozšířenějších produktů společnosti, burgeru Big Mac. Loni v lednu stál osmdesát devět korun, za rok cena vzrostla na 99 korun a aktuální doporučená cena na webu společnosti je 105 korun.