Prodej aut s částečným nebo úplným elektrickým pohonem se loni na hlavních trzích zvýšil o 30,5 procenta na 5,9 milionu vozů. Vyplývá to z aktuální studie PwC E-mobility Sales Review, která sleduje prodeje elektrických aut na deseti západoevropských trzích, v USA, Číně, Japonsku a Jižní Koreji.
Největší podíl na světových prodejích elektrických aut mají nadále klasické hybridy, kterých se napříč trhy prodalo 2,99 milionu, což představuje meziroční růst o 16,6 procenta. Zároveň ale jejich prodeje rostou pomaleji než v ostatních kategoriích.
Na druhém místě už jsou čistě bateriové vozy, kterých se loni prodalo na sledovaných trzích 2,04 milionu a zaznamenaly tak růst o 40,2 procenta. Nejrychleji rostla kategorie aut do zásuvky, neboli plug-in hybridů. Těch se prodalo 869.539 kusů, což je o 74,2 procenta víc než v roce 2019.
Naopak prodej aut se spalovacím motorem zažil největší šok poslední dekády, kdy prodeje v jednotlivých zemích klesaly dvouciferným tempem.
V Česku loni prodej nových aut s hybridním pohonem vzrostl o 52 procent na 12 674 vozů a prodej elektromobilů se zvýšil o 331 procent na 3262 aut. Celkově se trh s osobními auty loni propadl o 18,8 procenta na 202 971 vozů.