Dvě největší komerční televizní skupiny v Česku zažívají z pohledu inzerentů úspěšný rok. Prima i Nova se letos shodně přiblížily plné reklamní vyprodanosti.

„Myslím, že letos je to poprvé v historii českého televizního trhu, kdy obě komerční televizní skupiny byly blízko vyprodanosti. Obě. Nejenom jedna,“ zdůrazňuje šéf skupiny Prima Marek Singer, který byl hostem dalšího Forbes Byznys podcastu. 

I proto ostřílený manažer, který sedí v čele Primy už šestnáct let, očekává, že letos se jeho televizi zvednou o pár procent tržby, které loni dosáhly na 4,17 miliardy korun. 

V současnosti přitom na pozadí televizního trhu probíhají vyjednávání o cenách reklamy pro příští rok. Media Club, jehož je Prima členem, šel do vyjednávání s průměrným zvýšením televizní reklamy o zhruba jednu pětinu.

„Všichni chápou, že něco jako patnáctiprocentní inflace se opravdu stala, že vstupy šly všem nahoru a že se tím pádem taky zdražuje reklama,“ vysvětluje třiapadesátiletý manažer.

V současnosti sleduje také sněmovní debatu kolem koncesionářských poplatků, jejichž plánované navýšení se nakonec možná posune o několik měsíců. Marek Singer neočekává, že by pozdržení mělo zásadní dopad na televizní tvorbu. Roli veřejnoprávního média pak vidí v pořadech, které se komerčním televizím těžko zaplatí. 

American Dream!
Vydání Forbesu American Dream!

„Například reklamu pro důchodce mi nikdo nezaplatí, takže já prodávám (na věkovou skupinu) 18–69. Je to (důchodci) ale velká část našeho obyvatelstva a veřejnoprávní televize tam má cílovku zadarmo,“ nabádá v podcastu Singer.

Před jakými výzvami dnešní televize stojí? Kdy lidé přestanou vnímat rozdíl mezi televizí a videoslužbou? Proč si myslí, že se reklama začne místo věkových skupin cílit na sociální bubliny? To vše si poslechněte v podcastu.