Vlastimil A Vlastimil. Táta a syn. Společně budují odkaz firmy Hoch a synové se 120 let dlouhou tradicí. Jejich reklamy vidí celý svět. 

Nad levým břehem řeky Vltavy u budějovického Dlouhého mostu stojí dům. Stával tu už za vlády Jagellonců a možná ještě dřív, jen dnes původně hospodářský dvůr vypadá úplně jinak. Říká se mu Špalíček.

Jeho historie je dlouhá a pestrá podobně jako historie firmy Hoch a synové, jež v něm má sídlo. Právě tady se od roku 2010 rodí reklamy, které jsou úzce spjaté se světovými šampionáty v ledním hokeji. Jen taková charakteristika by ale byla pro značku, jejíž vznik se datuje už k roku 1899, příliš jednoduchá a obecná.

Ten příběh je totiž mnohem barvitější. Odbýt ho pár řádky by proto nebylo ani trochu důstojné. Ostatně na tradici si rodina Hochových zakládá. „Natočili jsme o historii naší firmy takový krátký film,“ říká na úvod Vlastimil Hoch starší, když nás uvádí do pravé části areálu, kde kdysi stával rozlehlý statek jako součást čtyř velkých dvorů.

Hned vedle, v kompletně přestavěném domě, je v přízemí restaurace s dlouhým barem. První patro patří ženám, kterým je k dispozici kosmetický salon, kadeřnictví, manikúra, kavárna a cukrárna. A kdo vystoupá po designovém schodišti ještě výš, ocitne se v salonku v podkroví s terasou i promítacím plátnem.

Nad tím vším se ještě v prosklené špičce skví VIP zóna. „Areál jsem objevil vlastně náhodou, v roce 1999, když jsem uvázl s autem v zácpě na Dlouhém mostě. Tam jsem si všiml velké reklamní plachty ‚Na prodej‘. Tak jsem to koupil,“ říká majitel firmy. 

V článku zazní:
  • Kdo založil firmu Hoch a synové a proč?
  • Jak se na podnikání rodiny podepsal komunistický režim?
  • Jak se dostali na hokejové mistrovství světa?
  • A proč chtějí v Českých Budějovicích postavit kapli a sportovní halu?
Forbes Digital Premium