Největší český výrobce vířivek a termálních bazénů swim spa, rodinná firma USSPA, má za sebou nejúspěšnější rok v sedmadvacetileté historii společnosti.
Obrat společnosti za rok 2021 byl 262 milionů, což předčilo dosavadní maximum z roku 2020 o 20 procent. Firma v uplynulém roce zaznamenala i dosud nejvyšší prodeje, výrobu i realizace. Uvedla to dnes v tiskové zprávě.
Tuzemským zákazníkům společnost dodala meziročně o 29 procent vířivek a bazénů více a export do zahraničí činil až o 65 procent více ve srovnání s rokem 2020. Za úspěchem společnosti stojí hlavně zvýšený zájem o vířivky a bazény způsobený restrikcemi v souvislosti s pandemií onemocnění covid-19.
„Zejména omezené možnosti cestování nastartovaly poptávku po variantách, jak relaxovat doma. Lidé se také v koronavirových dobách začali více zajímat o své zdraví a prevenci,“ říká generální ředitelka a majitelka USSPA Kateřina Kadlecová.
I přes negativní dopady situace spojené s pandemií – narušení dodavatelských řetězců, nedostatek lidí na trhu práce – se USSPA povedlo navýšit výrobní kapacity i počet zaměstnanců. Do rozšíření výroby v roce 2021 společnost investovala 45 milionů.
„Jde o investice pro budoucí rozvoj a zajištění větších kapacit a vyšší produktivity. Je to nejrozsáhlejší transformace společnosti za dobu jejího fungování,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová. Do výrobních kapacit hodlá firma investovat i v letošním roce.
Společnost také se záměrem upevňování své pozice na domácím i zahraničním trhu otevírá nový showroom v Praze. Své produkty bude nově nabízet v nadčasových prostorech v Donátově ulici na Praze 5. Jedná se o pátý showroom firmy se servisním zázemím v Česku.
O výtvarnou realizaci showroomu se postarali designéři Roman Vrtiška a Vladimír Žák, držitelé ocenění Grand designér roku 2021, kteří s firmou spolupracovali již dříve.
Prostor je koncipován jako butik, přičemž pracuje se dvěma základními prostory, z nichž každý má jinou energii. Nový showroom pokračuje v tradici kvalitního a funkčního designu, s nímž USSPA před lety vstupovala na trh.
USSPA má profil exportní společnosti, která z Česka vyváží prémiové produkty s vysokou přidanou hodnotou a patří do skupiny českých firem, kterým se daří prosadit se českým průmyslovým designem. Na zahraničních trzích navázala firma za uplynulý rok nová obchodní partnerství například v Rakousku a ve Švédsku a naopak přestala vyvážet – v důsledku válečného konfliktu na Ukrajině – do Ruska a Běloruska.