Francouzská automobilka Renault ve třetím čtvrtletí zvýšila tržby meziročně téměř o osm procent na 10,51 miliardy eur (zhruba 260 miliard korun). Firma o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Automobilka těžila z toho, že mohla zvyšovat ceny a že zaměřila pozornost na luxusnější modely, uvedla agentura Reuters. Růst objemu prodeje však ve čtvrtletí zpomalil zhruba na šest procent ze 13 procent v prvním pololetí.

V uplynulých čtyřech letech se firma potýkala s poklesem prodeje. Za první tři čtvrtletí letošního roku se prodej Renaultu meziročně zvýšil o 10,9 procenta na 1,644 milionu vozů. V samotném třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 6,1 procenta 510 751 vozů.

Renault nyní prochází velkou restrukturalizací, která zahrnuje také oddělení divize pro výrobu elektrických vozů Ampere. Divize by měla v příštím roce vstoupit jako samostatný podnik na akciovou burzu.

Divize Ampere na trhu s elektromobily podobně jako další evropské automobilky čelí ostré konkurenci ze strany americké společnosti Tesla a levných čínských značek.