Největší český internetový prodejce potravin Rohlík.cz se chce více zaměřit na výrobu vlastního pečiva. Ve svém distribučním centru v Chrášťanech u Prahy buduje novou řemeslnou pekárnu. Do provozu by měla být uvedena ještě v průběhu jara.

Od investice, jejíž hodnota by podle informací Forbesu měla přesáhnout osm milionů korun, si online supermarket slibuje zkvalitnění a zvýšení dostupnosti jednoho ze svých klíčových prodejních segmentů.

Chleby, bagety a další pekárenské výrobky v současnosti tvoří přibližně čtrnáct procent veškerého prodaného zboží. Více než polovina z tohoto objemu, přesněji 56 procent, přitom tvoří sortiment z kategorie „Upečeno u nás,“ tedy pečivo, které Rohlík peče dle vlastní receptury či ve spolupráci s Marhautovým pekařstvím a Pekařstvím Makovec.

„U nové pekárny v distribučním centru nám ani tak nejde o rozšíření nabízeného sortimentu nebo objemu nabízeného pečiva, ale především o to, abychom mohli zákazníkům nabídnout čerstvé pečivo průběžně po celý den,“ komentuje investici CEO Rohlíku Martin Beháň.

CEO českého Rohlíku Martin Beháň
CEO českého Rohlíku Martin Beháň, Foto Rohlík.cz

Podle jeho slov bude moct online supermarket díky vlastní pekárně garantovat, že se čerstvý chleba dostane na kuchyňskou linku i těm, kdo si jej objednají ve večerních hodinách.

To je pro nás propozice, která nás v rámci potravinového sortimentu zase posouvá o kus dál a zatím byla doménou pekáren, standardem v retailu ale nikoli,“ dodává muž, který post šéfa české odnože společnosti zastává od prosince loňského roku.

Zbylých 44 procent pečiva, které Rohlík prodává, představují rozpékané produkty a zejména zboží od více než dvou desítek poctivých řemeslných pekáren, jako jsou podniky Zrno Zrnko, Archiv Bakehouse, Eska nebo Pekárny Praktika.

„To je pro nás velmi důležité, pomáháme jim totiž v dostupnosti pro zákazníky z celé země, místo toho, aby jejich pečivo kupovali jen ti z okolí. Poctiví pekaři si to totiž zaslouží,“ vysvětluje Peter Dandár, který v Rohlíku zodpovídá za segment pečiva.

Skupina Rohlík Group, která vedle tuzemského trhu působí rovněž v Maďarsku, Rakousku, Německu a Rumunsku, investicí do vlastního pekařského sortimentu pokračuje v budování silných privátních značek. Mezi ně se dále řadí například uzeniny Dacello, mléčné výrobky Mill, maso od českých farmářů Maso! nebo ekologické hygienické potřeby Moddia.

V uplynulém roce online internetový potravinář Tomáše Čupra, který se podle Forbesu řadí mezi nejmajetnější lidi Česka, utržil v souhrnu 574 milionů eur, téměř čtrnáct miliard korun, což je o třetinu více než o rok dříve. Letos by firma ráda expandovala do španělského Madridu a italského Milána.