Online supermarket Rohlík ve své nabídce výrazně zlevnil čtyři desítky speciálních potravin pro zákazníky s dietními omezeními. Pětatřicet položek ze sortimentu bezlepkových či bezlaktózových výrobků nyní stojí tolik co jejich standardní alternativy, u zbylých pěti je cena o polovinu nižší.
Na této úrovni mají podle společnosti zůstat minimálně do konce léta. Firma očekává, že na tom „prodělá“ minimálně milion korun měsíčně.
„Stále více lidí musí dodržovat speciální dietu kvůli zdravotním problémům. Tito zákazníci musí platit výrazně vyšší ceny za potraviny, což může v kontextu rostoucích cen vést k výraznému ekonomickému zatížení,“ říká generální ředitel Rohlíku Martin Beháň a dodává, že online supermarket se rozhodl dotčeným pomoct.
„Investice je při současných objemech milion korun měsíčně. Ale předpoklad je, že zákazníci budou nakupovat více,“ odhaduje Beháň. Rohlík se zároveň snaží zamezit tomu, aby jeho zlevněné dietní potraviny končily v rukou překupníků. V rámci jednoho nákupu je proto možné objednat jen omezený počet kusů daných výrobků.
Beháň zároveň odmítá, že by výrazné slevy představovaly cenový dumping. „Cenový dumping by podle mě byl, kdybychom ceny podráželi průběžně. My jsme se s dodavateli domluvili, že tato aktivita bude,“ tvrdí.
Online supermarket už loni v září zastropoval ceny některých základních potravin. „Dotování nás stálo hodně přes deset milionů korun, tipoval bych, že teď je to někde kolem třinácti,“ říká marketingový ředitel Rohlíku Lukáš Antoš.
„Dali jsme si závazek, že toto nastavení udržíme minimálně do konce léta. Ale máme indikace, že u některých nákupních cen už dojde ke snižování,“ uzavírá.