Online supermarket Rohlík Group v roce 2023 dosáhl obratu 17,8 miliardy korun, což je meziroční růst o pětadvacet procent. V Česku rostly tržby firmy celkem o osmnáct procent, sdělil ve čtvrtek zakladatel a ředitel společnosti Tomáš Čupr, mimo jiné i nejvýše postavený nováček loňského žebříčku sto nejbohatších Čechů. Rohlík Group působí vedle Česka také v Maďarsku, Rakousku, Německu, Rumunsku, Španělsku a Itálii.
„Máme dost financí, abychom byli ziskoví jako skupina, což se stane tento rok,“ uvedl Čupr. Společnost je nyní zisková v České republice a Maďarsku. Výši zisku v Česku neuvedl. Během jednoho roku od spuštění nové automatizace dosáhl podle něj Rohlík ziskovosti v Mnichově. V roce 2024 bude skupina nadále významně investovat do technologie automatizace a dále ji rozšiřovat v Berlíně a ve Vídni.
U Rohlíku v roce 2023 udělalo více než osmset tisíc zákazníků přes 11,5 milionu objednávek. Společnost si podle Čupra klade za cíl dosáhnout silné finanční výkonnosti na každém trhu, kde působí, a vytvořit obchodní model, který je efektivní a replikovatelný. „Rohlík se už nyní blíží k bodu zvratu na všech trzích, kde působí. A momentálně si klade za cíl dosáhnout ročního obratu přes jednu miliardu eur, asi pětadvacet miliard korun, s pozitivním cash flow pro finanční rok 2024,“ uvedl Čupr.
Rohlík podle něj poskytuje jeden z nejširších a nejrozmanitějších sortimentů dostupných na trhu s online nákupem potravin, od čerstvých potravin místních farmářů a producentů po supermarketové zboží oblíbených značek. Nabízí patnáctiminutová okna doručení a doručení ve stejný den i za jednu hodinu od objednání.
Rohlík Group, která byla založena v roce 2014, je jednou z předních evropských doručovacích služeb potravin objednaných online. Stala se prvním českým podnikem, který dosáhl takzvaného statusu jednorožce, což je firma s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.