Online supermarket Rohlík.cz získal od konsorcia tří bank úvěr v hodnotě 45 milionů eur (1,07 miliardy korun). Chce je využít ke stabilizaci své pozice na trzích, kde už působí.

S rozjetou expanzí do Itálie a Španělska naopak kvůli makroekonomické situaci příliš nespěchá. Na setkání s novináři o tom informoval zakladatel Rohlíku a šestadvacátý nejbohatší Čech Tomáš Čupr.

Prvnímu českému jednorožci se loni v květnu podařilo navzdory výplachu na kapitálových trzích získat od soukromých investorů 220 milionů eur, v prosinci dotáhl i bankovní financování za dalších 45 milionů. „Dokázali jsme se domluvit s Českou spořitelnou, J&T Bankou a BNP Paribas, jednání byla dlouhá. Posílí to naši stabilitu,“ řekl Čupr.

Zdroj: Rohlik Group

Rohlík.cz se v posledních letech soustředil na expanzi do zahraničí, vedle České republiky působí také v Maďarsku, Rakousku, Německu a Rumunsku. Infrastrukturu má připravenou i v Itálii a Španělsku, před spuštěním ostrého provozu má však prioritu ziskovost na již fungujících trzích.

„Svět nevypadá na to, že bychom byli schopni nabrat v příštích dvanácti měsících 200–300 milionů eur, radši se teď soustředíme na trhy, co už máme. Nechceme se rozprsknout do všech směrů, Madrid letos bude, ale nespěcháme. V Německu chystáme plnou automatizaci,“ uvedl Čupr.

Rohlík.cz je podle něj nyní v plusu v Česku, mírně i v Maďarsku, na ostatních trzích zatím prodělává. Letošním cílem je dostat celou skupinu do černých čísel, aby pro další expanzi nemusela tolik spoléhat na externí kapitál. „V současné makroekonomické situaci se investorům příliš nechce sypat peníze do doručovacích služeb,“ zmínil Čupr. Dodal, že v Maďarsku firmě komplikuje byznys vysoká inflace a cenové stropy, které nastavila tamní vláda.

Online supermarket se chlubí půldruhým milionem zákazníků, loni vyřídil celkem jedenáct milionů objednávek a tržby navýšil v meziročním srovnání o třetinu. Čisté tržby celé skupiny stouply v roce 2022 na 574 milionů eur.

Chystanou produktovou novinkou je možnost plánovat nákup několik dní či týdnů předem. „Je to jedna z nejčastěji poptávaných funkcí, kterou jsme nikdy nedělali, není jednoduché to naprogramovat. Už jsme udělali první krok a teď to budeme rolovat ven,“ oznámil Čupr. V aplikaci služby nedávno přibyla možnost požádat o vrácení peněz v případě nespokojenosti s nákupem a zákazníci tak nemusí řešit reklamace telefonicky.