Díky těhotenským chutím jedné ženy vystřelily českým výrobcům čokolády prodeje za poslední rok do nečekaných výšin. Ne že by je snad dáma vyjídala, stvořila však virální hit – dubajskou čokoládu. Hlad lidí po pistáciové pochoutce přesto nebyl takový zlatý důl, jak by se mohlo zdát.
Byť prvotní zájem o pochoutku už opadl, stále se u nás mezi lidmi těší oblibě. Byť už je to zhruba rok, co do Česka dorazil celosvětový humbuk kolem mléčné čokolády s náplní z pistácií, pasty tahini a těsta kadayif.
Své o tom vědí i ve firmě Mixit, která se původně zaměřovala na müsli a jiné pochutiny a které dubajská čokoláda zvýšila tržby o vyšší jednotky milionů korun. Přestože na fenomén naskočili na podzim jako jedni z prvních, mohli na něm vydělat i víc, jenže nečekali, že to bude takový hit.
„Často jsme měli čokoládu vyprodanou, protože naše ruční výroba nestíhala pokrýt obrovský zájem. Naráželi jsme i na výpadek surovin, který jsme nechtěli řešit levnějšími alternativami,“ popisuje spoluzakladatel společnosti Mixit Martin Wallner. Vliv měl také fakt, že přes léto kvůli teplu čokoládu neprodávají. „Po skončení léta se ale poptávka rychle vrací zpět na jarní čísla,“ říká.
Kolotoč zažila i Čokoládovna Janek, která se do prodeje pistáciové sladkosti pustila na začátku ledna. Asi po měsíci se dostala uherskobrodská firma do fáze, kdy denně zaznamenala objednávky na několik tisíc tabulek. Denní rekord byl asi šest tisíc kusů.
Ve článku dále zazní:
- o kolik procent zvedla dubajská čokoláda českým prodejcům tržby,
- jakou spotřebu pistácií mají,
- zda hlad po dubajské čokoládě trvá.