Začínala jako studentka bez zkušeností, dnes je z ní respektovaná podnikatelka, která udává směr česko-slovenské profesionální kosmetiky. Alexandra Fričová vybudovala ALMAF Beauty jako zázemí, které nepředstavuje jen distribuci produktů, ale skutečný partnerský vztah s každým salonem. Partnerství myslí doslova: zná kosmetičky jmenovitě, ví, jaký mají styl, klientelu i sny. A právě to je to, co dnes obor oceňuje.

„Známe jména svých klientek. Známe jejich příběhy. A ony to vědí, cítí to. Někdy je to víc než know-how nebo katalog produktů,“ říká Alexandra Fričová. ALMAF Beauty je distributorem profesionální kosmetiky, ale právě tím role nekončí. Kromě dodávek exkluzivních značek nabízí díky vlastní akademii také školení, mentoring i pomoc s podnikáním, marketingem, grafikou, weby nebo strategickým směřováním samotného salonu. „Dodáváme produkty, ale víc než často i odvahu, strukturu a vědomí, že na to nejsou samy“ – přesně v duchu jejich motta: Na krásu nejste sama.

Síla produktů i znalosti trhu

V portfoliu ALMAF Beauty najdete tři pečlivě vybrané značky, které propojuje jedno slovo: výjimečnost. PHYRIS, prémiová německá kosmetika s více než 75 lety vývoje, slavná svým třífázovým konceptem péče a oceňovaná mezinárodními cenami za inovace.

DR. GRANDEL, značka s farmaceutickým zázemím, je průkopníkem v kosmetickém světě. Byla to totiž právě ona, kdo již v roce 1957 jako první uvedl na trh pleťové ampule s okamžitým účinkem. Tímto inovativním počinem inspirovala i mnohé další kosmetické značky. Dodnes je světovým lídrem v této oblasti a ampule značky DR. GRANDEL získaly řadu ocenění zejména díky své inovativní technologii a efektivnímu složení, které zaručuje maximální účinek.

A Mansard Paris, francouzská klubová kosmetika, která staví na síle bylin, biodynamice a profesionální exkluzivitě.

Alexandra Fričová, zakladatelka firmy ALMAF Beauty.

„Nechceme být největší. Chceme být nejužitečnější, jde nám o dopad,“ shrnuje Alexandra Fričová přístup, který ALMAF Beauty odlišuje od běžných distributorů. Produkty tvoří základ, ale opravdová hodnota přichází v momentě, kdy se klient může opřít i o znalost trhu, inspiraci a dlouhodobou podporu.

ALMAF proto poskytuje salonům promyšlené nástroje, individuální vedení a reálné strategie, které jim pomáhají růst a odlišit se. „Věříme, že značka má smysl teprve tehdy, když skutečně slouží těm, kdo s ní pracují.“

Důvěra jako strategie

Právě důvěra v přístup Alexandry Fričové vedla i k navázání spolupráce s Mansard Paris. Značka si svého exkluzivního partnera vybrala sama – přes francouzskou ambasádu a po důkladném výběrovém procesu. „Byli přísní, prověřovali nás důkladně. Ale spojila nás stejná filozofie: vzdělávání, kvalita, klubový model.“

Kosmetičky, které se značkou pracují, mají možnost vidět celý proces čisté výroby přímo ve Francii, učí se unikátním protokolům a pracují s přístroji Bio Visage. „Místo slevových akcí nabízíme prestiž, vědomosti a výjimečný zážitek. A hlavně – loajalitu.“

Stejně hluboký vztah ALMAF rozvíjí i se značkami PHYRIS a DR. GRANDEL, kterým se na našem trhu díky kvalitě a cenové dostupnosti velmi daří. Fakt, že je DR. GRANDEL od svého založení v roce 1947 stále v rukou rodiny, podtrhuje její závazek k dlouhodobé stabilitě a nekompromisní kvalitě.

Kosmetičky pravidelně jezdí na exkurze přímo do výroby v Německu. „Vidí, jak krémy a ampule vznikají, jak se vyvíjejí nové textury, jak se testuje účinnost. Kosmetičky jsou nejvíce ohromeny přísnými, farmaceutickými GRANDEL Company standardy, které se při výrobě každé skleněné ampulky a krému dodržují. Mohou si všechno osahat. Cítit filozofii a učit se přímo od těch, kteří za značkou stojí.“

Oslava krásy i komunity

Letos navíc proběhl jubilejní 10. Kosmetický kongres Praha v hotelu Four Seasons a zaznamenal rekordní účast i ohlasy. „Byla to oslava oboru, který si zaslouží respekt. A potvrdilo se, že kosmetičky chtějí nejen produkty, ale i inspiraci, propojení a komunitu.“

Na pódiu vystoupili špičkoví odborníci jako MUDr. Lucie Rajská, biochemička Vendy. Martin Staněk z Business Success, Asociace kosmetických oborů ČR a SR, MUDr. Petra Belko, MUDr. Lubomír Exner, MBA, s reálnými případovými studiemi kosmetické profesionálky Tina Poda, Ildikó Varsányi, Martina Detková nebo Petr Zach z DermapenWorld.

Kongres přinesl reálné kazuistiky, moderní technologie i pohled do podnikatelské praxe. „Zpětná vazba od vystavovatelů a salonů byla neuvěřitelná. Věřím, že jsme opět posunuli laťku toho, co může kosmetický a beauty kongres být,“ konstatuje Fričová.

Sama se navíc často objevuje i na pódiích konkurenčních kongresů a konferencí, kde vystupuje jako speaker na témata kosmetické praxe i podnikání. „Sdílím zkušenosti, chyby, příběhy z terénu. Není to o radách shora, ale o sdílení cesty.“

A kdyby měla poradit kosmetičce, která dnes uvažuje o vlastním salonu? „Ať se toho nebojí. Nemusí to zvládnout sama. A právě proto ALMAF vznikl. Aby na to nikdy nebyla sama.“