Jejím symbolem je orel a se stejnou dravostí si razí cestu trhem. Skupina Mattoni je největším výrobcem nealkoholických nápojů ve střední Evropě a expanduje i do Evropy jižní. Zaměstnává přes tři tisíce lidí a vedle tradičních minerálních vod vyrábí a distribuuje také světové značky, třeba Pepsi. Jak se firmě s více než stopadesátiletou tradicí daří, o to se podělil její CEO Ondřej Postránský na místě, které je se jménem Mattoni už neodmyslitelně spjaté – na mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech.
V nově zrekonstruovaném sále Císařských lázní pořádal časopis Forbes již tradiční akci Úplně nejlepší kraj. Kromě významných podnikatelů či umělců na ni zve rovněž rodáky. A jedním z nich je Ondřej Postránský.
Narodil se a žije v Mariánských Lázních, odkud sice v minulosti odcházel za studiem nebo za prací, stále se do nich ale vracel. A neměnil by. „Miluju to tady a mám pocit, že život v kraji se stále lepší,“ řekl na úvod.
Kdyby prý mohl turistům doporučit jedno místo, kam se určitě zajet podívat, byla by to se svým loveckým zámečkem a rybníkem Kladská nedaleko Mariánských Lázní. Jeho dalším oblíbeným cílem je rovněž CHKO Slavkovský les, který je i důležitou lokalitou pro samotnou firmu. Má v něm totiž jeden z pramenů – Magnesii.
„Magnesia je zcela výjimečná, protože obsahuje velké množství hořčíku a téměř nic jiného. To je rozdíl oproti jiným minerálkám, které sice také obsahují hořčík, ale k tomu i další látky. Hořčíku můžete pít, kolik chcete, neublíží vám. Ostatně, co tělo nepotřebuje, to vyloučí,“ vysvětlil CEO Mattoni.
Ve svých kampaních často používá slovo mattonizace. To podle Ondřeje Postránského znamená jediné – pít mattonku a tím do sebe dostat nejlepší hydrataci. Protože ta není jen o vodě, ale také o minerálech, které tělo potřebuje. „Minerální složení mattonky je stejné jako minerální složení lidského těla, takže my říkáme, že když se budete mattonizovat, dostanete přesně to, co potřebujete,“ dodal.
A to se může hodit především ve Varech během filmového festivalu, kde je dobré například pití alkoholu prokládat minerální vodou. „Na kocovinu je pak vhodná Magnesia, právě pro svůj obsah hořčíku,“ poradil CEO.
Aby ve vodě byl, o to se stará speciální minerál hadec, který je v podloží Slavkovského lesa. O něj se obohacuje dešťová voda, jež napršela za desítky až stovky let. Následně, formou vrtů, se dostává na povrch z hloubky až sto metrů. „Málokdo to tuší, ale voda skutečně chutná. Její chuť ovlivňuje právě mineralizace. I proto je náš slogan Sources and Tastes of Europe,“ poznamenal Ondřej Postránský.
Společnost Mattoni, kterou založil karlovarský rodák s italsko-českými kořeny Heinrich Mattoni má dnes jedenáct výrobních závodů, které stáčejí přírodní minerální a pramenité vody, ale rovněž džusy, limonády či ledové čaje, dohromady 39 značek.
Působí v osmi zemích – kromě Česka také třeba v Rakousku, na Slovensku, v Maďarsku nebo Srbsku. Letošní rok je podle Ondřeje Postránského pro firmu úspěšný, v rámci celé skupiny míří na tržby kolem jedné miliardy eur.