Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se dnes připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám.
Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills. Podle listu The Wall Street Journal se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.
„Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu,“ uvedl dnes Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors podle listu The Wall Street Journal pozastavila inzerci na Twitteru již minulý týden.
Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Někteří odborníci z odvětví upozorňují, že mnozí inzerenti nepovažují reklamu na Twitteru za nezbytnou a že mnohem větší finanční prostředky směřují do reklamy na platformách velkých technologických společností, jako je Google a Meta Platforms.
Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů, v přepočtu zhruba 1,1 bilionu korun. Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.
V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality“ a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.
„Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi,“ uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. „Chtějí stabilní prostředí, a to, co (kolem Twitteru) v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní,“ dodal.
Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy“, kde lze říci cokoli bez následků.
Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.