Nic z toho, v čem podnikám, jsem nevystudovala. Rozhodující byla vášeň, říká Tereza Salte, která naučila české firmy influencer marketing, založila úspěšné obchody Salted a dokazuje, že je možné mít obojí – fungující byznys i velkou rodinu bez chův.

Paprsky pozdního léta pronikají dovnitř otevřenými oválnými dveřmi a světlému interiéru propůjčují půvabné měkké světlo. Tereza Salte předává čtyřměsíčního Damiana do náruče svému muži a připravuje dva šálky cappuccina, jehož pěnu zdobí latte art ve tvaru srdce.

„V kavárnách jsem pracovala při vysoké škole jak v Česku, tak v Norsku. Ke konci už jsem k tomu měla trochu love-hate relationship, protože jsem toužila po lepší práci. Dnes je pro mě káva každodenním rituálem, kdy mám možnost se na chvíli zastavit a chytit třeba prchavý okamžik štěstí,“ říká sedmatřicetiletá podnikatelka v kuchyni svého pražského domova, jako vystřiženého z obrazové publikace o skandinávském designu. 

Možná si ji vybavíte jako Terezu in Oslo podle blogu, který začala jako jedna z prvních před lety psát coby zápisky ze života v norské metropoli. Když s ní mluvíte dnes, sedí naproti vám sebevědomá žena, jež umně žongluje mezi mateřstvím a velmi dobře fungujícím byznysem.

V rozhovoru zazní:
  • Jaká byla cesta od značky Tereza in Oslo po fungující byznys?
  • Jaká „next big thing“ nás čeká v influencer marketingu?
  • Jak s manželem budují obchody Salted?
  • A jak ji změnila synova těžká nemoc?
Forbes Digital Premium