Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák, jeden ze členů předloňského Forbes žebříčku Top CEO, změní v rámci Vodafone Group pozici.

Od září se přesouvá do centrály v Londýně a stane se generálním ředitelem pro partnerské trhy. Ta má za cíl vytvářet strategické aliance v zemích, kde Vodafone nemá vlastní síť. Umožňuje tak zákazníkům místního operátora využívat služby Vodafonu a Vodafone tak rozšiřuje svůj dosah na trhy, kde nemá majetkový podíl.

„Byla to dlouhá a úspěšná cesta, na které jsem se setkal s celou řadou výjimečných lidí, od kterých jsem se vždy něco naučil. Po všem, co jsme společně prožili a čeho jsme dosáhli, nebude loučení snadné. Nejvíc mi budou chybět právě ti skvělí lidé, kteří tvoří jedinečnou kulturu Vodafonu. Ale zatím jsem stále tady, takže nesmutním a těším se na nové výzvy a příležitosti, které přinese moje nová role CEO Partner Markets,“ říká Petr Dvořák.

Dvořák nastoupil do pozice generálního ředitele v únoru 2018. Předtím pět let působil na pozici viceprezidenta pro spotřebitelský segment. Jeho kariéra v oboru telekomunikací začala už v roce 2001, kdy nastoupil do společnosti T‑Mobile. Tam působil na různých manažerských pozicích více než deset let.

Pod jeho vedením se spustila pátá generace mobilních sítí, proběhlo také spojení Vodafonu s bývalou společností UPC. Uzavřelo se strategické partnerství s firmou T-Mobile o vybudování nových optických internetových přípojek, které zrychlí digitalizaci Česka.

Než český Vodafone najde vhodnou nástupkyni nebo nástupce do role generálního ředitele, bude Petr Dvořák vykonávat obě funkce.