Loni v květnu zahájila Škoda Auto v jedné z mladoboleslavských hal provoz linky na montáž bateriových systémů za 3,2 miliardy korun. V právě zahájeném roce chystá další a tentokrát za ni utratí téměř 1,4 miliardy korun. Informoval o tom server E15.
Škoda zde vyrábí konečnou formu baterií, které jsou vkládány do elektromobilů. Loni jich v Boleslavi vzniklo osmdesát tisíc a s rostoucí poptávkou po elektroautech bude zapotřebí jejich produkci zvyšovat. „Novou montážní linku spustíme letos na podzim. Díky tomu naroste celková kapacita na 1500 baterií denně. Za celý rok bychom měli dokončit asi 220 tisíc bateriových systémů,“ uvedl vedoucí výroby platformy ve Škodě Auto Pavel Šimek.
Většina bateriových systémů odsud směřuje do německých závodů koncernu Volkswagen ve Cvikově a v Emdenu. Montují se do vlajkových elektromobilů značek Audi či Seat a přibližně třetina zůstává v mladoboleslavském areálu, kde na ně čekají elektrické Enyaq iV. Škodovka však chce letos tento poměr vyrovnat. Polovina baterií poputuje pryč, polovina zůstane pro Boleslav.
Klíčovou součástkou finálního systému jsou moduly obsahující bateriové články. Koncern Volkswagen i Škoda je většinou odebírají od externích dodavatelů – typicky asijských.
„Vyrábíme tři verze bateriových systémů o kapacitě 82, 62 a 55 kilowatthodin. První se skládá z dvanácti modulů, zbylé dvě z osmi či devíti. Za loňský rok jich výrobou prošel zhruba milion,“ objasnil Šimek a zdůraznil, že je pro budoucí soběstačnost nutné v Česku vybudovat v poslední době často omílanou továrnu na bateriové články, takzvanou gigafactory. V řádu měsíců by měl koncern oznámit, kde ji hodlá postavit.