Automobilka Škoda Auto vyvinula nové malé SUV Kylaq určené pro indický trh. S novým modelem vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří téměř třicet procent indického automobilového trhu a patří k nejrychleji rostoucím. Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škody lokálně vyvinutým a vyráběným v Indii. Ta je v současnosti největším mimoevropským trhem značky. Škoda to 15. října oznámila v tiskové zprávě.
Světovou premiéru nového vozu Škoda naplánovala na 6. listopad. Dnes odhalila siluetu vozu se speciálním maskováním při příležitosti výročí dvaceti čtyř let svého působení na indickém trhu. Kompaktní SUV se bude vyrábět v závodě Škody v Púně, který je poháněný solární energií o výkonu 18,5 megawattu.
„Platforma MQB-A0-IN, známá svou všestranností, byla navržena tak, aby byla základem jak pro větší modely, jako jsou Kushaq a Slavia, tak pro Kylaq s délkou pod čtyři metry. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou kvalitu,“ uvedl vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem Škody Jiří Dytrych.
Kylaq má podle něj navíc v čelním nárazovém modulu za tepla tvarovanou ocel, a dosahuje tak nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě.
„I díky prostornému a pohodlnému interiéru a odvětrávaným sedadlům nastavitelným v šesti směrech bude Kylaq naším ambiciózním lídrem v nejvíce konkurenčním a nejrychleji se rozvíjejícím segmentu v Indii,“ řekl.
Design vozu má odrážet indické kulturní motivy a barvy, stejně jako název, který je inspirován horou Kailas a sanskrtským slovem pro křišťál. Kompaktní SUV měří na délku 3995 milimetrů, má rozvor 2566 milimetrů a světlou výšku 189 milimetrů. Je určené do městských ulic, ale neztratí se ani na těžko sjízdných cestách.
Vůz pohání motor 1,0 TSI o výkonu osmdesát pět kilowattů (115 koňských sil) a točivém momentu 178 newtonmetrů s možností volby buď šestistupňové manuální, nebo šestistupňové automatické převodovky.
Kylaq je vybavený mnoha asistenčními systémy, včetně multikolizní brzdy a šesti airbagů. Využívá ekologické materiály včetně bambusové tkaniny použité pro některé komponenty a čalounění kabiny.
Česká automobilka v letech 2022 a 2023 prodala v Indii více než sto tisíc vozů. Po útlumu prodejů v Číně a odchodu z Ruska jde o její největší trh mimo Evropu. V Indii je zároveň odpovědná za aktivity celého koncernu Volkswagen.