Škoda Group dodá do Sofie 75 trolejbusů téměř za 1,4 miliardy korun. Uspěla ve dvou tendrech. Jde o čtyřicet vozidel o délce osmnáct metrů a pětatřicet kratších. Přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu je předá do patnácti měsíců od nabytí účinnosti smlouvy.

„V poslední době jde o další úspěch na bulharském trhu, a to po vyhraných tendrech na dodávky souprav sofijského metra a elektrických vlaků,“ dodal mluvčí plzeňské strojírenské skupiny Jan Švehla.

Dvanáctimetrové trolejbusy tam budou do roka od nabytí účinnosti smlouvy, delší dvoučlánkové do patnácti měsíců. „Účinnosti obě smlouvy nabudou poté, co bude potvrzeno financování z evropských unijních fondů,“ dodal mluvčí.

Podle předsedy představenstva Škody Electric ze skupiny Škoda Group Karla Majera Sofie dlouhodobě investuje do modernizace elektrické veřejné dopravy.

„Jsme připraveni být jejím partnerem při dalším zvyšování komfortu a ekologičnosti městské mobility. Nové trolejbusy zásadně zvýší kvalitu veřejné dopravy ve městě,“ řekl.

Všechna vozidla pro bulharské hlavní město budou podle něj plně nízkopodlažní a vybavená trakční baterií s minimálním dojezdem patnáct kilometrů mimo trolejové vedení.

„Součástí jsou poloautomatické sběrače elektřiny, klimatizace pro řidiče i cestující, moderní informační a odbavovací systémy a monitorovací kamery. Vozy budou vybaveny pokročilou diagnostikou s možností vzdáleného přenosu dat,“ řekl mluvčí.

Dodávky dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr se mají uskutečnit do dvanácti měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. „Dlouhé“ dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27Tr mají být v Sofii do patnácti měsíců od platnosti kontraktu.

Škoda Group teď vyrábí 25 elektrických vlaků pro bulharské ministerstvo dopravy a podle zakázky z roku 2023 dodává osm souprav pro sofijské metro. Už před čtyřmi roky vyrobila pro Sofii třicet trolejbusů Škoda 27Tr asi za 500 milionů korun.

Škoda Group, součást skupiny PPF, spolupracuje s Bulharskem téměř sto let. Do pěti měst tam dodala za posledních patnáct let přes 200 trolejbusů.

Škoda zaměstnává deset tisíc lidí ve výrobních závodech v Česku, Finsku a Turecku. Loni zvýšila meziročně provozní zisk EBITDA o 185 procent na 1,55 miliardy korun. Tržby zůstaly na 34 miliardách korun.

https://forbes.cz/clenstvi/clenstvi-jako-darek/?utm_source=Forbes&utm_medium=clanek&utm_campaign=DarujSebevedomi