Nejžhavější český startup současnosti chce z webu vzlétnout do oblak. Český vyhledávač letenek Skypicker plánuje vlastní aerolinku, aby tak zužitkoval svá data – denně u něj lidé z celého světa provedou 50 milionů vyhledávání letů. Ve velkém rozhovoru pro únorový Forbes, který vychází ve čtvrtek, to řekl zakladatel a šéf Skypickeru Oliver Dlouhý.
„Víme, kam lidé chtějí létat, a také víme, jaká je na daných trasách nabídka. Takže nám dává smysl začít některé z nich létat sami. Vidíme, kde spoje chybí nebo naopak kde jsou předražené,“ řekl Dlouhý.
Podle jeho slov by si Skypicker na začátku pronajal letadla i s posádkou. „Na tom se dá nový byznys model otestovat, je to v podstatě bez rizika a nemusíte mít ani žádné speciální licence. Kdyby všechno správně fungovalo, tak si pak můžeme vyřídit vlastní leasing, pořídit si posádku a založit značku aerolinek,“ dodal Dlouhý.
Čtěte také: Skypicker prošel Tomkovým investičním trojúhelníkem a dostal 25 milionů korun
Plány Skypickeru jsou aktuálně ve stadiu analýzy možných tras. Zatím prý nejlépe vycházejí spojení v jihovýchodní Asii, především na Bali, v Indonésii a Malajsii. „Asi bychom nevytvářeli spojení tam a zpátky, protože na to nejsou dost frekventovaná, ale spíš bychom vybrali několik měst a létali mezi nimi postupně, jakoby dokolečka,“ přibližuje Dlouhý. „Jednou týdně se tak letadlo bohatě zaplní.“
Kdy by mělo vzlétnout první letadlo Skypickeru, zatím není jisté. „Jsme teprve na začátku a nevíme, kdy vyčerpáme náš stávající byznys model, takže nechci říkat, kdy vylétne naše první letadlo,“ tvrdí Dlouhý.
Čtěte také: Lepší Česko: Jak ho vidí Roman Vaněk, Oliver Dlouhý a spol.
Skypicker patří mezi rychle rostoucí mladé firmy, v Brně zaměstnává přes 300 lidí a aktuálně prodává letenky za necelých 20 milionů korun za den. Jak říká Dlouhý v rozhovoru pro únorový Forbes, letos by měly příjmy překročit hranici pěti miliard korun, v optimistické variantě výhledu pro rok 2016 dokonce deset miliard.
Foto: Jiří Turek, Jana Jabůrková