V českém byznysu se po roce a půl do své druhé poloviny začíná překlápět ostře sledovaná transformační story amerického praotce slevových serverů Groupon, za kterou stojí lidé z českého fondu Pale Fire Capital (PFC). V novém Forbes Byznys podcastu to říká partner PFC a dnes i šéf Grouponu Dušan Šenkypl.
„S Grouponem jsme se posunuli extrémně daleko, ale zároveň realita je, že jsme stále někde v půlce. Groupon ještě není v podobě, že bychom řešili čistě růstové věci. Pořád máme ještě co opravovat,“ popisuje muž, který do ředitelského křesla Grouponu usedl před rokem a půl.
PFC do Grouponu vstoupila před dvěma lety, když v něm získala zhruba pětinový podíl. A od té doby se kdysi miláčka investorů, jehož akcie na přelomu desetiletí klesly ze stovek dolarů na dnešních zhruba dvanáct dolarů, snaží postavit na nohy.
To se částečně daří a firma se po ztrátách letos po dlouhé době podívala do zisku. Dušanovi Šenkyplovi však dělá radost i vývoj volného cash flow, který je pro něj tím hlavním ukazatelem zdraví firmy.
„Když jsem do Grouponu nastupoval, tak za posledních dvanáct měsíců bylo free cash flow na hodnotě minus 166 milionů dolarů. A když vezmu poslední čtyři kvartály, ve kterých jsme reportovali my výsledky, tak jsme v plusu třicet milionů,“ vypočítává Šenkypl, pro kterého je v Grouponu velkým vzorem i transformace českého Slevomatu.
Co dalšího plánuje s Grouponem udělat v rámci probíhající transformace? Je Groupon v Americe stále love brandem? A má Dušan Šenkypl kromě Grouponu čas i na další investice v Pale Fire Capital? To vše si poslechněte v novém podcastu.